دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شرط علمای اسلام برای مذاکره با پاپ

No image
شرط علمای اسلام برای مذاکره با پاپ آیت‌الله تسخیری از درخواست اتحادیه علمای مسلمان از پاپ برای عذرخواهی نسبت به توهین به اسلام خبر داد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا، در بیان آخرین وضعیت پروژه‌ای که از سوی تعدادی از علمای مسلمان در جهت به گفت‌وگو نشستن اسلام و مسیحیت دنبال می‌شود، گفت: در صورتی که تماسی با ما برای انجام گفت ‌وگو گرفته شود، ما اجابت نخواهیم کرد، چراکه ما فعلا روابط خود را با واتیکان تحریم کرده‌ایم.
تسخیری دلیل تحریم روابط را عدم عذرخواهی واتیکان از توهین به اسلام و مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه در سایت واتیکان هنوز مطالب ضداسلام وجود دارد.
وی افزود: تصمیم اتحادیه جهانی علمای مسلمان این است که هیچ مذاکره‌ای با پاپ نداشته باشد، مگر آن‌که حداقل در سایت خود مطالب ضداسلامی را حذف کنند.
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: این درخواست به صورت بیانیه‌ای از سوی اتحادیه علمای مسلمان مطرح شده است. البته مجموعه‌ای که در اردن است غیر از اتحادیه علمای مسلمان است. اما اتحادیه علمای مسلمان تصمیم گرفته که حداقل تا زمانیکه کاتولیک‌ها در سایت‌شان مطالب ضداسلامی را حذف نکرده‌اند، با پاپ رابطه‌ای برقرار نکند.
وی در پاپان نسبت به ارسال نامه دوم 138 تن از علمای مسلمان به مسیحیان مبنی بر تبریک عید کریسمس و هم‌چنین تعیین امیرغازی بن محمد بن طلال، رییس مؤسسه آل البیت اردن به عنوان هماهنگ‌کننده نشست گفت‌وگوی ادیان میان علمای مسیحی و مسلمان ابراز بی‌اطلاعی کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
Powered by TayaCMS