دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مبارزه با فرقه های انحرافی توسط آیت الله عباسقلی صادق پور وجدی

No image
مبارزه با فرقه های انحرافی توسط آیت الله عباسقلی صادق پور وجدی

فعالیتهاى تبلیغى

میرزا عباس بعد از سال 1341 ق وارد عرصه وعظ و خطابه گردید و در اندک مدتى استعداد خویش را نشان داد و در مجالس مهم شهر به سخنرانى پرداخت . خطابه هاى وى که بیشتر در موضوعات علمى و تطبیق آن با مسائل علم روز صورت مى گرفت، سبب جذب جوانان و تحصیل کردگان به سوى او شد. وى در مورد خطابه هایش مى گوید :

«به وعظ و خطابه و تنویر افکار پرداختم ، چون خطابه هاى من جنبه علمى داشته و با روح عصر موافق مى بود ، انعکاس و پیشرفت غریبى در میان اهالى شهر خصوصاً طبقه فهمیده و محصل پیدا مى کرد و مدت متمادى بدین خدمت مفتخر بودم.»[10]

از فعالیتهاى دیگر معظم له در شهر تبریزمبارزه با افکار پلید بهائیت بود که کم کم رواج پیدا مى کرد . وى در این زمینه در محافل عمومى و خصوصى به بیان برترى اندیشه هاى ناب محمّدى نسبت به بهائیت مى پرداخت و با دلایل محکم عقاید پوچ آنها را برملا مى ساخت . فعالیتهاى وى در این خصوص به قدرى قابل توجه بود که در تشییع جنازه ایشان، خطیب معروف تبریز حاج میرزا حسن ناصرزاده که بر روى صندلى سخن مى گفت در این مورد گفت : از امشب بهائیت به راحتى مى خوابند . یعنى به آسودگى به فعالیت خود ادامه مى دهند

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن

در این بخش "شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن" با موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بررسی می شود.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS