دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مردان بزرگ خدا براى مال دنیا ارزشى قائل نیستند

No image
مردان بزرگ خدا براى مال دنیا ارزشى قائل نیستند

هرگز وجوه شرعى را نمى پذیرفت، با آنکه امرى مرسوم و رایج بود. نقل مى کنند : مردى ثروتمند از هند براى پرداخت وجوه شرعى به زیارت میرزاى رشتى شتافت، اما او چندان عصبانى شد که اطرافیان از حالتش متعجب شدند و چون از عصبانیتش پرسیدند فرمود : «چاره اى جز عصبانیت نبود». نیز نوشته اند علاءالدوله([13]) براى پرداخت پولى به عنوان وجوه شرعى به نجف اشرف مسافرت کرده بود ولى با بى اعتنایى میرزاى رشتى مواجه شد([14])ومحقق رشتى با این رفتار به آیندگان نشان داد که مردان بزرگ خدا براى مال دنیا ارزشى قائل نیستند.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

هنجارها تجلی بخش ارزشها

در این بخش به موضوع "هنجارها تجلی بخش ارزشها" در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
Powered by TayaCMS