دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هم‌اندیشی بین‌المللی علما و فرهیختگان شیعه و سنی

No image
هم‌اندیشی بین‌المللی علما و فرهیختگان شیعه و سنی دومین هم اندیشی بین‌المللی علما و اندیشمندان شیعه و سنی با حضور بیش از صد تن از علما ، فرهیختگان و اندیشمندان شیعه و سنی از بیش از ‪ ۲۵ کشور جهان به منظور بررسی مسائل وحدت جهان اسلام و اقدام عملی در راستای بیانات مقام معظم رهبری پیرامون "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" اول و دوم آبان ماه سال جاری در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.


دشمن می‌خواهد بیداری اسلامی را با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی بی‌اثر کند
دکتر غلامعلی حداد عادل طی سخنانی در این همایش، مهمترین زمینه اختلاف بین مسلمانان را، اختلاف میان شیعه و سنی دانست و گفت: دشمن می خواهد بیداری اسلامی به وجود آمده در قرن اخیر را با ابزار تفرقه از اثر بیندازد و برای مسلمانان درمانی موثرتر از وحدت وجود ندارد. وی برگزاری این مراسم را تلاشی در جهت ایجاد وحدت بیشتر میان مسلمانان و کاهش تفرقه در امت اسلام ارزیابی کرد. رئیس مجلس سپس به حوادث یک قرن اخیر درعالم اسلام اشاره کرد وافزود: مسلمانان در این مدت با چالش های بسیاری مواجه شده اند و ملاحظه می کنیم که تفرقه میان مسلمانان تا چه اندازه به زیان کیان و جامعه اسلامی تمام شده است.
حداد عادل با تاکید بر اینکه امروز وضعیت جهان اسلام بسیار خطیر است، ادامه داد: مسلمانان یک قرن طول کشید تا صاحب یک نگاه انتقادی نسبت به تمدن غرب شدند و پس از شکل گیری انقلاب اسلامی نیز شاهد گسترش موج بیداری در تمام عالم اسلامی هستیم. وی گفت: این بیداری بیانگر این مطلب است که مسلمانان دریافته اند که باید سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را، خود انتخاب کنند و این فکر منحصر به یک کشور نیست و نسل جوان جهان اسلام به برکت مساعی دانشمندان و علمای دین به این بیداری و بلوغ دست یافته اند و می دانند که نباید تسلیم دنیای غرب شوند

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پایگاه و نقش روحانیت

در این بخش "پایگاه و نقش روحانیت" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

فرهنگ culture

در این بخش به موضوع فرهنگ( culture ) ، در راستای بیان کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ پرداخته شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

انحرافات و کنترل اجتماعی

در این بخش انحرافات و کنترل اجتماعی در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ آورده شده است.
No image

انحراف از منظر متون دینی

در این بخش "انحراف از منظر متون دینی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار گرفته است.
No image

نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد

در این بخش نقش مبلّغ در فرهنگ پذیری افراد در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بیان شده است.
No image

پایگاه و نقش اجتماعی

در این بخش "پایگاه و نقش اجتماعی" در موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ مورد بررسی قرار می گیرد.
No image

شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن

در این بخش "شخصیت و عوامل تاثیر گذار در آن" با موضوع کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ بررسی می شود.
Powered by TayaCMS