دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فیلسوف فطرت منتشر شد

No image
فیلسوف فطرت منتشر شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب فیلسوف فطرت، نگاهی به احوال و افکار آیت الله شاه‌آبادی را به قلم حیدر مرتضوی منتشر کرد.
این کتاب در دو بخش به زندگی و اندیشه‌های آیت‌الله شاه‌آبادی و مجموعه مصاحبه‌ها و گفتگوهای انجام شده با افرادی که به گونه‌ای با این عالم برجسته در ارتباط بودند، پرداخته است.
در بخش نخست این کتاب مطالبی چون سرگذشت آیت‌الله شاه‌آبادی، پاره‌ای از ویژگی‌های اخلاقی، اقامه حدود شرعی در اصفهان، اوضاع سیاسی اصفهان در زمان ناصرالدین شاه، مهاجرت به نجف و دیگر بخش‌های زندگی وی آمده است. در این بخش مطالبی چون انسان‌شناسی و نظریه‌های فلسفی آیت‌الله شاه‌آبادی، تأثیر افکار آیت‌الله شاه‌آبادی و مبانی اندیشه سیاسی در اسلام از دیدگاه آیت‌الله شاه‌آبادی نیز ارائه شده است.
بخش دوم این کتاب نیز دربردارنده مطالبی چون مصاحبه با آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی، فرزند آن عالم شیعی، گزیده‌هایی از سخنان دکتر ابوالقاسم گرجی، گزیده‌هایی از سخنان آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس و لزوم طهارت نفس از دیدگاه آیت‌الله شاه‌آبادی است.
کتاب فیلسوف فطرت، نگاهی به احوال و افکار آیت الله شاه‌آبادی به قلم حیدر مرتضوی یکی از 9 پژوهش ویژه کنگره آیت‌الله شاه‌آبادی است که با شمارگان دوهزار نسخه، در 260 صفحه در سال جاری از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب به نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه کنند یا با شماره های 88503341 و 88505402-021 تماس بگیرند.
منبع خبر:
خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

تاریخ‌نگارانی كه ناسيوناليسم باستان‌گرایی را در نظام تعليم و تربيت چيره كردند

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS