استاد حوزه و دانشگاه تبریز؛ تبلیغات دینی نیازمند عملگرایی و اخلاص مبلغان است
استاد حوزه و دانشگاه تبریز درباره تبلیغات مذهبی گفت: بایستی در کنار سازماندهی و نظم بخشی به کارهای تبلیغی در جهت عملگرایی و اخلاص بیش از پیش مبلغان تلاش کنیم.
حجت الاسلام خلیل بابازاده کنگری، استاد اخلاق اسلامی حوزه و دانشگاه های تبریز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به بیان شرایط موفقیت مبلغان دینی و تبلیغات مذهبی پرداخت.
وی با بیان این که در گذشته سازمان یا نهاد ویژه ای برای تبلیغات در زمینه دین وجود نداشت، گفت: با این حال در بسیاری از مواقع مبلغانِ غیر سازمان یافته، بسیار موفق تر از مبلغان امروز فعالیت می کردند و گرایش توده های مردم به آموزه های دین به خصوص در ایام محرم و رمضان بسیار چشمگیر تر از امروز بود.
حجت الاسلام بابازاده کنگری تصریح کرد: این موضوع به طور قطع تابع علل فراوانی است که گسترش ظواهر مادی و هجوم رسانه ای و فرهنگی دنیای کفر و جذب افراد سست ایمان، از جمله علل کاهش گرایش به معنویات است که به طور طبیعی نتیجه و ثمره فعالیت مبلغان را کاهش داده است.
استاد اخلاق اسلامی حوزه و دانشگاه های تبریز خاطر نشان کرد: برتری رسانه ای غرب حقیقتی است که تمامی کشورهای اسلامی را در تأثیر خود قرار داده است و بنابراین در مواجهه با این واقعیت قدرت چندانی نداریم؛ ولی در حوزه داخلی که صد در صد در اختیار ما است، می توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم.
وی ابراز داشت: موفقیت در امر تبلیغات دینی نیازمند عملگرایی و اخلاص مبلغ است که در سیره و روش بزرگان دین نیز این رعایت دقیق را مشاهده می کنیم، چنانچه پیامبر اسلام حاضر نشدند، کودکی را از خوردن خرما نهی کنند؛ چرا که آن روز خود پیامبر خرما تناول کرده بود.
حجت الاسلام بابازاده کنگری تأکید کرد: اگر امروز خواهان موفقیت روز افزون در تبلیغات دینی هستیم، بایستی در کنار سازماندهی و نظم بخشی به کارهای تبلیغی در جهت عملگرایی و اخلاص بیش از پیش مبلغان تلاش کنیم.
منبع: خبرگزاری رسا