دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه اندازی مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران

No image
راه اندازی مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی، معاون دبیر ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش وحوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اجرایی شدن مفاد منشور همکاری های وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در خصوص تأسیس و راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خواهران، توافقنامه ای با عنوان«طرح تأسیس و راه اندازی مجتمع‌های آموزشی وابسته به حوزه علمیه خواهران» میان وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امضا می شود.
وی افزود: این توافقنامه به زودی به امضای فاضلی، معاون توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، و حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خواهران، خواهد رسید.
وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند نسبت به تشکیل کلاس ها و دوره‌ها و فعالیت های فوق برنامه‌، جهت ارتقای کارآیی دانش آموزان و اعتلای کِیفی مواد درسی، محتوا و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مدارس اقدام کند، خاطر نشان کرد: عناوین دروس، مواد درسی و محتوای رشته‌های تحصیلی مدارس و مراکز آموزشی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در دوره‌های تحصیلی، مطابق قوانین، مقررات و ضوابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بوده و رعایت دقیق آن در این گونه مدارس و مراکز لازم است.
حجت الاسلام احمدی برنامه‌ریزی جهت غنی سازی آموزشی و تربیتی دبیرستان ها را به عهده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و امر نظارت بر اجرای ضوابط ذیربط را بر عهده آموزش و پرورش و شورای نظارت مدارس غیر انتفاعی خواند و افزود: مدارس غیر انتفاعی وابسته به حوزه های خواهران در مراکز استان ها و سایر شهرستان هایی که ظرفیت تشکیل و تأسیس این گونه مدارس را دارند، با تعامل طرفین تأسیس می شود.
وی تأکید کرد: مدارک تحصیلی مدارس یاد شده برابر قانون تأسیس مدارس غیر انتفاعی و سایر ضوابط و مقررات از سوی آموزش و پرورش صادر می شود.
وی تعداد مدارس موضوع این توافقنامه را در حال حاضر یکصد واحد آموزشی اعلام کرد و افزود: در صورت تحقق مفاد این توافقنامه این تعداد توسعه می یابد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

پرسش و پاسخ چگونگی یاری کردن اهل بیت(ع) بخش اول

پرسش و پاسخ چگونگی یاری کردن اهل بیت(ع) بخش اول

در آموزه‌های اهل بیت(ع) به ویژه ائمه اطهار(ع) طلب یاری کردن توسط آن بزرگواران مطرح شده است.
پیامدهای تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی چه بود؟

پیامدهای تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی چه بود؟

دوره پهلوی را می‌توان دوره رشد و گسترش بهائیت دانست. بسیاری از چهره‌های شاخص بهائیت در این دوره، با بهره‌مندی از حمایت‌های ویژه شاه، سمت‌های سیاسی و اقتصادی متعددی را به دست آوردند.
چگونه عاشورا مسیر اسلامِ شیعی و شیعیانِ ایرانی را تغییر داد؟

چگونه عاشورا مسیر اسلامِ شیعی و شیعیانِ ایرانی را تغییر داد؟

درباره عوامل گرایش ایرانیان به علویان و مذهب تشیع، مورخان و پژوهشگران نظرات متفاوتی بیان کرده‌اند.
چگونگی متخلق شدن به اخلاق فاضله(کیمیای اخلاق)

چگونگی متخلق شدن به اخلاق فاضله(کیمیای اخلاق)

انسان چگونه خودش را به اخلاق فاضله متخلق کند و از رذایل اخلاقی دوری نماید؟ چگونه این معنا را در مرحله عمل پیاده کند؟ علمای اخلاق می‌گویند: ابتدا انسان باید حالت موجود نفس را حفظ کند و سپس به تهذیب رذایل و جبران ضررهای گذشته بپردازد.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
Powered by TayaCMS