14 مهر 1394, 11:47
صاحب روضات، از پدر علاّمه مجلسى نقل کرده است:
«یظهر منه کان متصوفا و یمکن ان یکون صوفیاز آن آشکار مى شود که فرات در شمار متصوفه بوده و ممکن است صوفى باشد.»
سپس صاحب روضات مى گوید:
«و کأن مراده ارتباطه بالله و فناؤه فى الله و بقائهُ بالله و هذا المعنى موجود فى الرّوایات الصحیحة([8])
مرادش این است که، ارتباط او با خدا و فناء او در خداست و... چنین معنایى در روایات صحیح اسلامى موجود است.».
صاحب روضات با این بیان بر مرتبه فرات مى افزاید و او را در شمار عارفان به حساب مى آورد.
عدّه اى از گذشتگان دلیلى براى وثاقت فرات نیافته اندامّا بنابر برخى اقوال، فرات بنابر «توثیق عام»([9])، مورد اعتماد و وثوق است.([10])
منبع:فرهیختگان تمدن شیعه
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان