دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نور قرآن بر آسمان جهان

No image
نور قرآن بر آسمان جهان

نور قرآن بر آسمان جهان

معجزه بزرگ رسول خدا چنان نوری را بر جهان گسترانیده است که کمتر دورانی شاهد این جهان شمولی بوده‌ایم؛ بحق فعالیت قرآنی نسبت به سال‌ها گذشته از رشد فراوانی برخوردار است. عمده فعالیت کنونی قرآنی سه زمینه را در بر می‌گیرد، ابتدا فعالیت‌ها قرآن پژوهی است. این فعالیت‌ها هم از جانب افراد و هم از جانب بخش دولتی به صورت جدی دنبال می‌شود. چه بسا افرادی که از استادان حوزه و دانشگاه به شمار می‌روند و با فعالیت‌ها فردی خود در زمینه قرآن پژوهی، حوزه ترجمه و تفسیر کتاب خدا را گسترش داده‌اند.

از سوی دیگر نهادها و سازمان‌ها دولتی نیز به صورت مدون و برنامه ریزی شده در همین زمینه به فعالیت می‌پردازند. اما فعالیت‌ها دوم که جنبه ای جهانی دارد در قالب مراسم و مسابقات بین المللی قرآن برگزار شده است که کشورمان همواره همچون خاستگاه این مسابقات عمل کرده است. اما زمینه سوم فعالیت‌ها قرآنی ترجمه این کتاب بی همتای تاریخ به زبان‌ها دنیاست. تازگی‌ها حوزه ترجمه بسیار پر رونق‌تر از گذشته است. همین روزها دبیرکل اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام با ارسال نامه‌ای به ناشران مسلمان جهان، از تصمیم دبیرخانه دائمی اجلاس برای ترجمه و انتشار قرآن کریم به 40 زبان زنده دنیا خبر داد و تاکید کرد: در این حرکت و مسیر نورانی، دبیرخانه دائمی اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام از مشارکت و همکاری اندیشمندان و ناشران مسلمان اقصی نقاط دنیا استقبال می‌کند.

علی زارعی نجفدری در بخشی از این نامه با اشاره به این که در عالم هستی هیچ کتابی در فضیلت و برتری به پایه قرآن نمی‌رسد گفته است: از وجوه برتری قرآن همین بس که مستقیماً از جانب خداوند متعال توسط فرشته وحی الهی به قلب پاک رسول اعظم (ص) نازل گردیده و کلام خداست که تاکنون هیچ خدشه و تحریفی در آن ایجاد نشده است که : انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون

نامه دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام در حالی در این شرایط حیاتی‌تر از هر زمانی مطرح می‌شود که از یک سو سیاست بازان جاهل غرب عملکردهای خصمانه‌تری را نسبت به دین مبین اسلام در پیش گرفتند و ازسوی دیگر برخلاف این عملکرد دولتی‌ها غربی بخش مردمی این سرزمین‌ها هر روز دلباخته کلام نور می‌گردند و با تشرف به دین مبین اسلام داغی سنگین را بر دل‌ها تیره سیاست بازان انسان فریب می‌گذارند. سیاست بازان خود فریب غافل از یک نکته اساسی هستند که این ساحت ملکوتی قرآن کریم در دنیای دو، دو تا چهارتایی سیاست خدشه پذیر نیست. زیرا این کتاب مقدس با دل‌ها آدمیان کار دارد و هر دلی را مخاطب قرار دهد، آن را با خود همراه می‌کند.

دبیرکل اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام در بخشی دیگر از نامه خود خطاب به ناشران جهان اسلام به اساعه ادب سازمان یافته به قرآن کریم اشاره کرده و با تاکید بر این نکته که بهترین و موثرترین پاسخ به اهانت‌ها جاهلان بی‌منطق به ساحت مقدس قرآن کریم، رساندن حقیقت پیام آسمانی این مصحف شریف به جهانیان است آورده: بدین منظور، دبیرخانه دائمی اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام درحال انجام مقدمات برای ترجمه و چاپ قرآن کریم به چهل زبان زنده دنیا و انتشار آن در اقصی نقاط جهان است تا جان‌ها شیفته حقیقت موحدان عالم از زلال هدایت سراسر نور و امیدآفرین این معجزه بزرگ الهی برای بشریت، هرچه بیشتر آشنا و سیراب گردند.

در این حرکت و مسیر نورانی، دبیرخانه دائمی اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام از مشارکت و همکاری اندیشمندان و ناشران مسلمان در اقصی نقاط دنیا استقبال می‌کند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

‌جایگاه دادستان در کشورهای جهان و عرف بین الملل

‌جایگاه دادستان در کشورهای جهان و عرف بین الملل

دادستان، کارافزار تضمین حقوق بشر- دادستان در عمده نظام‌های قضایی دنیا نقش برجسته و بااهمیتی دارد؛ گاهی به عنوان مدافع حقوق دولت (وکیل‌الدوله) و گاهی به عنوان مدافع حقوق ملت (وکیل‌المله) و گاهی در جهت احقاق حقوق ملت و دولت، توأمان ایفای نقش می‌کند.
مبانی وجوب مشارکتهای اجتماعی از دیدگاه قرآن

مبانی وجوب مشارکتهای اجتماعی از دیدگاه قرآن

هر مسلمان با پذیرش اسلام، در عضویت حزب الله و از اعضای جندالله است.
سخنگویان یا مهندسان افکار عمومی

سخنگویان یا مهندسان افکار عمومی

پژوهش‌ها چگونه افکار عمومی را مهندسی و جهت دهی می‌کنند؟
مبانی نظری اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)/ بخش دوّم و پایانی‌

مبانی نظری اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)/ بخش دوّم و پایانی‌

در بخش اوّل از مقاله مبانی نظری اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) دو موضوع
مبانی نظری اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)/ بخش اوّل

مبانی نظری اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)/ بخش اوّل

اشاره: اصولاً جهت گیری و گرایش‌های هر اندیشمندی مبتنی بر پیش فرض‌های نظری خاص وی است.
Powered by TayaCMS