دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برپایی جایزه ملی قیصر امین پور

No image
برپایی جایزه ملی قیصر امین پور برپایی جایزه ملی قیصر امین پور / ساخت یادمان و فرهنگسرای قیصر در گتوند
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم چهلمین روز درگذشت قیصر امین پور در گتوند، پیشنهاد برگزاری جایزه ملی ادبی و هنری قیصر را ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، محمدحسین ایمانی در مراسم چهلمین روز درگذشت دکتر قیصر امین پور که با حضور جمعی از مسئولان و مردم خوزستان و دیگر شهرهای کشور در گتوند برگزار شد، گفت: از این پس نام گتوند همراه با نام دکتر قیصر امین پور ماندگار خواهد بود.
ایمانی پیشنهاد کرد برای معرفی بهتر این شاعر ارزشمند معاصر جایزه ادبی قیصر در خوزستان برگزار شود.
وی گفت: قیصر امین پور نقش محوری در هسته اولیه شعر انقلاب داشت و موجب شد چراغ شعر انقلاب روشن بماند. دکتر قیصر امین پور اگرچه عمر کوتاهی داشت اما بسیار پربار و تاثیرگذار بود.
در این مراسم همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری سخنانی را بیان کردند و معاون استانداری از طراحی و ساخت یادمان و فرهنگسرایی در آرامگاه دکتر قیصر امین پور خبر داد.
همچنین با حضور معاون هنری ارشاد، مسئولان استانی و پدر قیصر امین پور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند افتتاح شد و کلنگ احداث تالاری به نام دکتر قیصر امین پور در گتوند به زمین زده شد.
ایمانی با اشاره به ارتباط بین مردم و هنر و نیز استقبال مخاطبان از برنامه های هنری گفت: امیدواریم هنرمندان همچون گذشته هم در مسیر رشد و توسعه ایران اسلامی جایگاه ویژه ای داشته باشند.
معاون امور هنری وزارت ارشاد با اشاره به اعتبارات فرهنگ و هنر گفت: خوشبختانه در حال حاضر دولت و مجلس سعی در افزایش بودجه بخش فرهنگ و هنر دارند تا زمینه خواسته های هنرمندان فراهم شود و امیدواریم که سهم اعتبارات فرهنگ و هنر حداقل به ده درصد بودجه کشور برسد.
ایمانی خوشخو از تالار نمایش و نگارخانه در حال احداث شهرستان شوش هم بازدید کرد. این تالار و نگارخانه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی همچنین ضمن بازدید از موزه هنرهای معاصر و تالار مهتاب در اهواز که به تازگی ساخته شده است اظهار امیدواری کرد با وجود این فضاها، برنامه ها و نمایشگاه های هنری به صورت مداوم در طول سال در اهواز برگزار شود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS