دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بزرگداشت ثقة الاسلام تبریزی کتابشناس دوره مشروطه برگزار می شود

No image
بزرگداشت ثقة الاسلام تبریزی کتابشناس دوره مشروطه برگزار می شود
خبرگزاری فارس: بزرگداشت ثقة‌الاسلام تبریزی کتابشناس دوره مشروطه در صدمین سال شهادتش روز 26 آبان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار فارس، ثقة‌الاسلام تبریزی از کتابشناسان بزرگ و پیشگامان مبارز دوره مشروطه بود که به دلیل صدمین سال شهادت وی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی بزرگداشتی را در دانشگاه تهران برگزار می‌کند.
در این برنامه که با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی، انجمن فهرست نگاران و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، شخصیت علمی و بعد کتابشناسی ثقة‌الاسلام تبریزی به دلیل تألیف کتاب «مرآة الکتب» تجلیل می‌شود.
«مرآة الکتب» از اولین آثار کتب‌شناسی شیعه است که بخش‌هایی از آن چاپ شده و قرار است بخش‌های چاپ نشده نیز منتشر شود.
به مناسبت بزرگداشت ثقة‌الاسلام تبریزی ویژه‌نامه‌ای از سوی انجمن فهرست نگاران با عنوان «جنگ نسخه پژوهی» تهیه شده که مقالات مختلفی درباره نسخ خطی و متون و همچنین مقالاتی درباره ثقة‌الاسلام تبریزی گرد آمده است.
در بزرگداشت ثقة‌الاسلام تبریزی که روز 26 آبان از ساعت 9 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، رسول جعفریان رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و خانم ثقة‌الاسلامی برادرزاده ثقة‌الاسلام تبریزی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
قرار است در این مراسم که در هفته کتاب برگزار می‌شود، از آثار یک سال اخیر کتابخانه مجلس شورای اسلامی همچون نسخه نفیس «الامامة و السیاسة» اثر «ابن قتیبه دینوری» رونمایی شود.
میرزا علی‌آقا تبریزی (1277 ه.ق- 1330 ه.ق) مشهور به ثقة‌الاسلام تبریزی یا ثقة‌الاسلام دوم، از علمای آذربایجان و یکی از شهدای والامقام جنبش مشروطیت ایران بود که در تبریز به دست روس‌ها به دار آویخته شد.
منبع:

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS