دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بزرگداشت حامیان نسخ خطی با حضور رئیس مجلس

No image
بزرگداشت حامیان نسخ خطی با حضور رئیس مجلس انتشار ویژه‌نامه «هدیه بهارستان»، برگزاری چهاردهمین دوره کتاب‌ سال دانشجویی، بزرگداشت حامیان نسخ خطی و برپایی نمایشگاه کتاب در پایگاه های مقاومت بسیج از جمله برنامه های ستاد برگزاری هفته کتاب است.
500 نمایشگاه کتاب در پایگاه های مقاوت سراسر کشور
به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با پانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیش از پانصد نمایشگاه کتاب در پایگاه های مقاومت بسیج سراسر کشور برپا می شود.
در این نمایشگاه‌ها که در طول هفته کتاب در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برپا می شود کتاب های سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و علمی برای استفاده بسیجیان عرضه خواهد شد.
همچنین از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج در ایام برگزاری پانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اجری مسابقات کتابخوانی در آخرین روز از هفته کتاب (اول آذر) است.
بزرگداشت حامیان نسخ خطی
هشتمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی اول آذرماه در سالن شهید مدرس ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
در این مراسم که با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد حسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی اشرف صادقی دبیر علمی بزرگداشت و جمعی از اهالی فرهنگ برگزار می‌شود از مرحوم جلال الدین حسینی مشهور به «جلال الدین محدث ارموی» قدردانی می‌شود.
این مراسم به همت کتابخانه مجلس شورای اسلامی با همکاری شبکه چهار سیما، رادیو گفتگو، سازمان میراث فرهنگی و بنیاد ریحانه الرسول در تهران برگزار می‌شود.
همچنین ویژه‌‌نامه‌هایی از نشریات حدیث عشق، پیام بهارستان و کتاب کلیات با معرفی شخصیت بزرگ استاد مرحوم سید جلال الدین منتشر می شود.
فهرست‌نگاری، تصحیح متون، پایان نامه ‌کتابداری‌اهدای نسخ، نشریات، احیای سند از جمله محورهای این نشست عنوان شده است. عبدا... انوار، اکبر مهدوی، سید احمد حسینی اشکوری، عبدالحسین حائری، احمد منزوی، محمد تقی دانش پژوه و اصغر مهدوی از جمله افرادی هستند که در هفت دوره قبلی آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی به عنوان چهره ویژه معرفی شده‌اند.
نشست مطبوعاتی پانزدهمین دوره هفته کتاب
نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی پانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه 22 آبان ماه در تهران برگزار می شود.
این جلسه با حضور دکتر محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسن فکری دبیر و همچنین اعضای ستاد برگزاری هفته کتاب برپا خواهد شد.
این مراسم در سرای اهل قلم خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر، کوچه خواجه نصیر، پلاک 10 برگزار می‌شود. به‌همین منظور رسانه‌های تصویری، صدا، مکتوب و الکترونیک می‌توانند جهت شرکت در این برنامه راس ساعت 10 صبح در محل حضور بهم رسانند.
برگزاری چهاردهمین دوره کتاب‌ سال دانشجویی
همزمان با پانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسم چهاردهمین دوره کتاب سال دانشجویی 29 آبان ماه برگزار خواهد شد.
چهاردهمین دوره کتاب سال دانشجویی به همت جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین روز از هفته کتاب در محل دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار خواهد شد.
تاکنون 540 اثر در هیئت‌های مختلف داوری کتاب سال دانشجویی مورد بررسی قرار گرفته است که در نهایت مؤلفان ومترجمان برتر کتاب‌های دانشگاهی در چهارده بخش معرفی می شوند.
آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در مراحل پایانی داوری قرار دارد و برترین کتاب‌های دانشجویی در بخش‌هایی همچون علوم پایه، فنی، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، هنر و معماری معرفی خواهد شد.
انتشار ویژه‌نامه «هدیه بهارستان»
ویژه‌نامه «حدیث عشق» کتابخانه مجلس که هر سال همزمان با پانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شد امسال با عنوان «هدیه بهارستان» در 700 صفحه به چاپ می‌رسد.
این ویژه‌نامه امسال به مرحوم سیدجلال‌الدین محدث اورموی اختصاص دارد. در این ویژه‌نامه سه دسته مقاله با موضوعات معرفی استاد سیدجلال‌الدین محدث ارموی، گزیده مقالات وی و نیز مقالات اهدایی به وی به چاپ می‌رسد.
ویژه‌نامه حدیث عشق به کوشش عبدالحسین طالعی منتشر خواهد شد. همچنین کتابخانه مجلس ویژه‌نامه پیام بهارستان را همزمان با هفته کتاب منتشر خواهد کرد که در این ویژه‌نامه مقالاتی با موضوع چهره برتر مراسم تجلیل از حامیان نسخ خطی چاپ شده است.
پانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 24 آبان تا اول آذر در تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS