دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بوستان کتاب منتشر کرد؛ بررسی مسایل جوانان

No image
بوستان کتاب منتشر کرد؛ بررسی مسایل جوانان بررسی مسایل جوانان به قلم محمد تقی سبحانی‌نیا از سوی بوستان کتاب قم منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجله معارف اسلامی کتاب بررسی مسایل جوانان به قلم محمد تقی سبحانی‌نیا را در یازده بخش تهیه و منتشر کرد.
یکی از مهمترین و بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی انسان، دوره جوانی و بلوغ است؛ زیرا در این برهه از زمان در دو بعد جسم و روان آدمی، تغییرات مهمی صورت می‌گیرد. در حقیقت مسایل گوناگونی، حیات فکری، سیاسی، اجتماعی و روانی جوان را احاطه کرده است. عبور از بحران دوره جوانی در گرو بازشناسی این مقطع حساس و بررسی مسایل گوناگون آن است. جوانی سرآغاز ورود به جهانی متنوع است. جوان در جستجوی طرح‌های نو و بی سابقه است؛ اما همواره با این پرسش روبه‌روست که آیا هر چیزی که تازه شد مطلوب است، نوخواهی با مدگرایی چه تفاوتی دارد و آیا می‌توان هم امروزی بود و هم از گذشته فاصله نگرفت.
افکار منفی، مزاحم و تفسیرهای بدبینانه از رویدادها از سویی و آرمان خواهی و عدالت‌جویی از سوی دیگر از ویژگی های دوران جوانی است. این نوشتار در تلاش است تا با بررسی ژرف مسایل مربوط به جوانان به پرسش‌های بنیادینی از این دست پاسخ گوید.
بحران هویت، بحران بلوغ، مشکلات جنسی جوانان، تعدیل غریزه جنسی، جوان و محبوبیت، جوان و نوگرایی، اعتدال، شادی و نشاط، جوان و انتقاد، مثبت‌نگری و امیدواری عناوین این یازده بخش است.
بلوغ شرعی، جسمی، جنسی،‌ اجتماعی، ‌روانی، شخصیتی، عقلی، سن بلوغ، بلوغ زودرس و دیر رس، نشانه‌های بلوغ، راه‌های غلبه بر بحران، بحران عاطفی، ارتباط با هم‌سالان، ناسازگاری با والدین و احساسات مذهبی از جمله مسایلی است که در بخش جوان و بحران بلوغ مورد بررسی قرار گرفته است.
در پاره‌ای از این بخش درباره احساسات مذهبی جوان می‌خوانیم: «با فرارسیدن بلوغ، در کنار شکوفایی تمایلات نفسانی، تمایلات روحانی نیز بیدار می‌گردد. بر این اساس در صدر اسلام، جوانان زودتر از بزرگ‌سالان به دین مقدس اسلام و پیامبر(ص) ابراز علاقه کرده و ایمان می‌آوردند.»
بررسی مسایل جوانان مجموعه مقاله های محمد تقی سبحانی‌نیا در مجله معارف اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در سال‌های 83 و 84 است که برای نخستین بار در سال جاری از سوی بوستان کتاب در 320 صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است.
منبع: خبرکزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

مطلب مکمل

کتاب سیری در سیمای جوانان

کتاب سیری در سیمای جوانان

این کتاب آسیب شناسی دوره جوانی و راه كارهای نوین تربیتی با توجه به نقش مهم و سرنوشت ساز جوانان در جامعه را به بحث گذاشته شده است.
کتاب هویت دینی جوانان

کتاب هویت دینی جوانان

این کتاب به مسئله دین و دینداری جوانان و نوجوانان و آسیب شناسی تبلیغ دینی و دین داری در جامعه و تبلیغ دینی برای جوانان پرداخته است.

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
Powered by TayaCMS