دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا

No image
برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا همزمان با کنگره جهانی بزرگداشت مولانا، نمایشگاه آثار نفیس نقاشی و پرتره با عنوان "شمس و مولانا" عصر یکشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین رونمایی شد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این نمایشگاه شامل ‪ ۵۰‬اثر نفیس هنری در قالب نقاشی با عنوان شمس و مولانا و ‪ ۱۶‬اثر پرتره مولانا می‌باشد.
"حبیب الله صادقی" همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را در سالی که به نام مولانا نامگذاری شده، علاقه جامعه هنرمندان تجسمی کشور برای روایت شاعر بزرگ و نامدار ملی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: تقریبا بیشتر نقاشان ایرانی آثار خودرادراین نمایشگاه ارائه داده‌اند.
در این آثار، نقاشان از زوایا و روایات مختلف و با استفاده از اشعار مولوی، خاطره و تخیل خود را به تصویر کشیده‌اند.
صادقی همچنین اضافه کرد: هنرمندان کشور روایت رنگی که در شعر و کلام این شاعر بزرگ به نظرشان آمده است در هیبت و ترکیب رنگی در فضایی خاص و معنوی به تصویر کشیده‌اند.
رئیس موزه هنرهای معاصر کشور بااشاره به‌حضوراثر استاد"محمود فرشچیان" در این نمایشگاه، این اثر را در نوع بی‌نظیر و منحصر بفرد توصیف کرد.
وی از "صداقت جباری"، "کاظم چلیپا"، "فرهاد صادقی"، "زهرا رهنورد"، "شهلا حبیبی"، "مرتضی حیدری" ،"حبیب‌الله صادقی"، "مصطفی گودرزی "و ... را از جمله نقاشان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برشمرد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک ماه در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از این نمایشگاه بازدید کنند.
نمایشگاه موزه هنرهای معاصر فلسطین درتهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
 توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
 توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغهʁ)

توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه(1)

با توجه به این نکته، باید ببینیم که قرآن کریم برای عقائد و معارف مطرح شده از جانب خودش چه دلائلی را مطرح کرده است ؟ و با وجود این شیوه که قرآن از همه گروه ها برهان ودلیل می طلبد، آیا ممکن است که خودش برای مطالب خود دلیل نیاورد؟ و آیا جا دارد که ما برای معارف اسلام، از جای دیگر طلب دلیل کنیم ؟

پر بازدیدترین ها

 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.
 توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
Powered by TayaCMS