دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اولین دوره تربیت پژوهشگر و مدرس تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود

No image
اولین دوره تربیت پژوهشگر و مدرس تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد اطلاع رسانی انجمن قرآن پژوهی، مراسم افتتاحیه این دوره روز 18 بهمن ماه با حضور اساتید و قرآن پژوهان در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد. در این دوره اساتیدی چون آیت الله جعفری، قرائتی، رضایی اصفهانی، فاکر میبدی، مؤدب، نصیری، بهجت پور، بهرامی، رستم نژاد، بابایی، اسکندرلو، نکونام و.... به تدریس علوم قرآنی برای 50 نفر دانشجوی پذیرش شده در این دوره می‌پردازند. در دوره تربیت مدرس تفسیر و علوم قرآن، مطالبی چون روانشناسی تدریس، شیوه‌های تدریس تفسیر به ترتیب مصحف، شیوه تدریس تفسیر به ترتیب نزول، شیوه‌های تدریس مباحث بین رشته‌ای تفسیر، شیوه‌های تدریس موضوعی، شیوه‌های تدریس علوم قرآن، شیوه تدریس فقه القران و روش‌های تدریس رایانه‌ای و مجازی تدریس خواهد شد. در دوره آموزش تربیت پژوهشگر تفسیر و علوم قرآن نیز سرفصل‌هایی چون روش تحقیق در تفسیر به ترتیب مصحف، روش تحقیق در تفسیر به ترتیب نزول، روش تحقیق در تفسیر موضوعی، روش تحقیق در علوم قرآن، شیوه‌های نوین مطالعات قرآنی، کارگاه پایان نامه نویسی قرآنی، راه‌های استفاده از نرم افزارها و پایگاه‌های قرآنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. گفتنی است که حدود 150 نفر از قرآن پژوهان در این دوره ثبت نام نمودند که به جهت محدود بودن ظرفیت کارگاه‌ها، تنها 50 نفر از آنان پذیرفته شدند. نخستین دوره تربیت پژوهشگر و مدرس تفسیر و علوم قرآن از 18 تا 22 بهمن ماه سال جاری با همکاری و حمایت واحد مدارک علمی حوزه علمیه قم، انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم، مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی (عج) و مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور برگزار خواهد شد. منبع خبر: خبرگزارى فارس

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS