دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله صافی گلپایگانی؛ ،اقلیت ترکیه حقوق مسلمانان را پایمال نکنند

No image
آیت الله صافی گلپایگانی؛ ،اقلیت ترکیه حقوق مسلمانان را پایمال نکنند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی اقدام لاییک‌های ترکیه را محکوم کرد و افزود: پافشاری بر استقلال و هویت ملی و اسلامی خواهران و برادران ترک ما، قابل صد هزار تحسین است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در پیامی اقدام لاییک‌های ترکیه را درباره ممنوعیت حجاب محکوم کرد.
متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی:«ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون»
سلام بر مسلمانان با استقامت! بر آنان که هویت اسلامی و التزامات دینی خود را گرامی می دارند و در مواضع خود ایستاده‌اند! سلام بر آن خواهران و برادران عزیز که نه تنها در داخل کشور خود، در حفظ اسلامیت جامعه خویش اعلام وجود می‌نمایند؛ بلکه به مسلمانان کشورهای دیگر درس وفاداری به اسلام و قرآن می‌دهند. ما به آنها درود می‌فرستیم که نزدیک یک قرن است در برابر جوسازی ها و فشارها، در خط اسلام ثابت قدم مانده‌اند.
متأسفانه بر خلاف قوانین و عرف بین الملل در ترکیه آزادی و حقوق حقه بانوان مسلمان که دارای اکثریت هستند، در معرض تجاوز اقلیت قرار گرفته است و دانشجویان دختر را به نام حجاب و پوشش مقدس اسلامی که هر بانوی مسلمان باید به آن متعهد باشد، از درس و تحصیل علم و حضور در کلاس‌های دانشگاه محروم می‌کنند.
پافشاری بر استقلال و هویت ملی و اسلامی خواهران و برادران ترک ما، قابل صد هزار تحسین است. الحق، این جایگاه بلند از ملت مسلمان ترک، دور از انتظار نبوده و نیست. سزاوار است که آن اقلیت نیز به این اکثریت بپیوندند و با همکاری، کشور خود را در مسیر ترقی و موفقیت شایان به سوی جلو جهش بدهند و برنامه‌هایی را که خلاف شأن و موقعیت بین المللی و اسلامی ملت با فرهنگ ترکیه است، کنار بگذارند و در مسیر تحصیل علم و دانش و رشد فکری جامعه، مانع ایجاد ننمایند.
هفتم جمادی الثانی 1429/ لطف الله صافی
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

درآمدی بر اصول تربیت تبلیغی

اصول تربیتی بنیانی هستند که در جریان تربیت، اجتناب‏ناپذیر است و به‌عنوان دستورالعملی کلی، تمام جریان تربیت را تحت سیطره و نفوذ خویش دارند و در صورت تخطی از آنها، رسیدن به هدف آرمانی تربیت دستخوش مخاطره می‏شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اصول تربیت تبلیغی از منظر آموزه‌های اسلامی است.
Powered by TayaCMS