دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انتشار قرآن به شیوه املائی در عربستان جنجال برانگیز شد

No image
انتشار قرآن به شیوه املائی در عربستان جنجال برانگیز شد انتشار قرآنی الکترونیکی به شیوه املایی در عربستان، در شرایطی که تا پیش از این تمام قرآنها به خط عثمان طه منتشر می شد، جنجال آفرید.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از مهر، محمد عوفی دبیرکل مجمع ملک فهد گفت: این مجمع هنوز برای انتشار قرآن به خط املایی هیچ تصمیمی نگرفته است. چرا که رسم الخط عثمان طه به عنوان اولین رسم الخط قرآن بوده و ما ملزم به استفاده از آن هستیم.
از سوی دیگر یکی از پایگاه‌های اطلاع رسانی عربستان اعلام کرد: این مجمع درصدد انتشار قرآن با نگارش املایی است که با هدف انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در نرم‌افزارها و شبکه‌های اینترنتی به آن اقدام می‌کند.
محمد عوفی در ادامه هدف از انتشار این قرآن را تصحیح اشتباهات قرآنهای مکتوب به رسم الخط عثمانی خواند و افزود: در شیوه‌ای که مجمع از آن استفاده می‌کند، برای تصحیح خطاها در قرآن به خط عثمانی است و از آنجایی که دستگاه رایانه تنها می‌تواند کتابت قرآن به شیوه املایی را بخواند، بنابراین از این شیوه استفاده کرده‌ایم.
همچنین در نسخه الکترونیکی قرآن به کتابت «املایی» هیچگونه علامت وقف و یا نشانه های دیگر وجود ندارد و برای تسهیل عمل رایانه، علامتها به حروف لاتین نوشته می‌شود که این مسئله با انتقاد شدید مجمع قرآن مدینه روبه‌رو شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

هشتمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی؛ میراث شیعه

هشتمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی؛ میراث شیعه

هشتمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی با تجلیل از مصحح برجسته میراث مکتوب شیعه، زنده‌یاد استاد «میرجلال‌الدین محدث ارموی» با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، پژوهشگران این عرصه و اصحاب فرهنگ در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
Powered by TayaCMS