دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نخستین جشنواره مرزبان وحی و خرد در قم برگزار شد.

No image
نخستین جشنواره مرزبان وحی و خرد در قم برگزار شد.
به همت موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نخستین دوره از جشنواره مرزبان وحی و خرد در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نخستین دوره از جشنواره مرزبان وحی و خرد روز گذشته با حضور فرهیختگان و اندیشمندان حوزه دین در مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
حجت الاسلام شمس، مسوول موسسه بوستان کتاب در این همایش گفت: در این جشنواره بیش از سه هزار عنوان اثر مورد ارزیابی قرار گرفت و سی اثر با عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.
وی از برگزاری جشنواره مرزبانی وحی و خرد در سال های آینده خبر داد و افزود: در سال جاری تنها به بررسی و ارزیابی آثار بوستان کتاب پرداختیم؛ ولی در سال های آینده تولیدات ناشران و آثار داخلی و بین المللی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از آثار برتر دیگر ناشران تجلیل به عمل خواهد آمد.
حجت الاسلام شمس، تبیین باورهای دینی و مخاطب‌شناسی را از مباحث مهم در امر نشر خواند و این موضوع را از اهداف مووسسه بوستان کتاب دانست و اظهار داشت: شیوه بیان، اتقان اثر، رعایت معیارهای پژوهش‌، نیاز جامعه به موضوع اثر و نبودن مشابه در بازار نشر از معیارهای انتشارات بوستان کتاب است.
مسوول بوستان کتاب با تاکید برحمایت از نویسندگان توانمد به ویژه طلاب جوان گفت: بسیاری از نویسندگان و طلاب جوان که ناشناخته هستند و آثار آنها بسیار ارزشتی است از آن ها حمایت و آثارشان را به چاپ رسانده ایم و هم اینک جز افراد شناخته شده در عرصه های علمی به شمار می آیند.
وی تاکید کرد: این موسسه از نویسندگان و طلاب جوانی که آثارشان علمی، ارزنده و قوی باشد؛ گرچه افراد شناخته شده یا مشهور نباشند، حمایت می کند.
گفتنی است، براساس اعلام نظر هیئت داوران جشنواره در بخش مولفان برتر و در قسمت تخصصی از مرحوم آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، مرحوم آیت‌الله سیدجلال آشتیانی، آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی و حجت‌الاسلام رضا مختاری تجلیل شد.
همچنین در بخش عمومی حوزه مولفان برتر، از مرحوم آیت‌الله سیدرضا صدر، آیت‌الله ابراهیم امینی و حجت‌الاسلام  جواد محدثی و در بخش کودک و نوجوان از خانم محبوبه زارع و حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند و مجید محبوبی تقدیر به عمل آمد.
همچنین هیئت داوران جشنواره مرزبانی وحی و خرد در بخش آثار ارزشمند پنج اثر، در بخش آثار برتر 12 اثر و در بخش آثار تشویقی شش اثر را معرفی کرد و از صاحبان این آثار تجلیل به آمد.

هیئت داوران بخش گزینش کارکنان برتر جشنواره مرزبانی وحی و خرد با قدردانی و سپاس از 25 سال فعالیت کارکنان اعم از شاغلان، بازنشستگان و درگذشتگان از 17 نفر از کارکنان برگزیده انتشارات بوستان کتاب قدردانی کرد.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS