دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

گفتگو و خشونت از منظر اسلام در ژاپن بررسی شد

No image
گفتگو و خشونت از منظر اسلام در ژاپن بررسی شد
شرکت‌کنندگان طی برگزاری همایش " گفتگو در اسلام؛ تلاش مسلمانان در تثبیت گفتگو و افقهای آینده" در دانشگاه دوشیشا در توکیو به بررسی گفتگو و خشونت و افراط از منظر اسلام و ادیان توحیدی پرداختند و جایگاه مهم اسلام را در غلبه گفتگو بر خشونت یادآور شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الریاض، دانشگاه اسلامی محمد بن سعود نماینده آموزشگاه اسلامی عربستان در توکیو و دانشگاه دوشیشا در شهر توکیو دیروز همایش مشترک علمی با عنوان "گفتگو در اسلام؛ تلاش مسلمانان در تثبیت گفتگو و افقهای آینده" را در مقر دانشگاه دوشیشا در توکیو برگزار کردند.
سلیمان بن عبدالله ابا خیل مدیر دانشگاه محمد بن سعود عربستان با اشاره به جایگاه اسلام درباره گفتگو اظهار داشت: مسئله گفتگو و تفاهم میان پیروان ادیان اسمانی و معتقدان به مذاهب دیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است، به همین منظور باید زبان گفتگو بر خشونت و افراط غلبه کند.
وی گفت: برگزاری این همایش در راستای همکاری میان دو مرکز علمی به شمار می‌رود که محققان، پژوهشگران بسیاری در آن سهیم هستند. این همایش از مهمترین اقدامات برای بیداری و مبارزه با خشونت محسوب می‌شود و جایگاه اسلام را درباره پدیده خشونت و افراط نشان می‌دهد.
پروفسور کواتچی مورو رئیس مرکز مطالعات ادیان توحیدی دانشگاه دوشیشا در ادامه این همایش تصریح کرد: باید گفتگوهای سازنده‌ای میان پیروان ادیان مختلف در شرق و غرب صورت گیرد تا زمینه‌های همکاری و انسجام ملتها را فراهم کند.
طی این همایش محمد بن حسن زیر مدیر آموزشگاه اسلامی در توکیو با عنوان "اساس گفتگو در اسلام"، عبدالکریم صایغ رئیس مرکز مطالعات اسلامی معاصر و گفتگوی تمدنهای دانشگاه محمد بن سعود عربستان با عنوان "نقش دانشگاه در گفتگوی تمدنها"، حسن ناکات با عنوان "نوگرایی در اندیشه ابن تیمیه" سخنرانی کردند.
منبع :

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS