دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان توزیع می‌شود

No image
110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان توزیع می‌شود مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از توزیع 110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان خبر داد و گفت: 20 درصد از این میزان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس عرضه می‌شود.
عباس قلی زاده در گفتگو با مهر در خصوص توزیع دفترچه‌های ویژه سال تحصیلی جدید از سوی وزارت بازرگانی گفت: علاوه بر توزیع دفترچه های مورد نیاز دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش، غرفه هایی نیز در نمایشگاه های ویژه بازگشایی مدارس به توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان و ملزومات مدارس اختصاص یافته است.
به گفته وی، قمت دفترچه از ابتدای سال 86 آزاد اعلام شد و یارانه آن دراختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت به این معنا که وزارت بازرگانی از توزیع دفترچه مطابق سنوات گذشته مستثنی و قرار شده که وزارت آموزش و پرورش برای توزیع مطلوب آن برنامه ریزی کند.
مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی افزود: برای سال 86 وزارت آموزش و پرورش مختار بود که یارانه مربوط به دفترچه های تحصیلی را به صورت نقدی یا کالایی در اختیار مردم قرار دهد اما به دلیل اینکه امسال، اولین سالی بود که این کار به وزارتخانه مذکور سپرده می شد و آنها نیز در این خصوص توجیه نبودند، وزارت بازرگانی تصمیم گرفت تا امسال این وزارتخانه را کمک کند.
قلی زاده گفت: دلیل این کار از یک سو تجربیات وزارت بازرگانی در توزیع دفترچه های تحصیلی در سنوات گذشته و از سوی دیگر جلوگیری از تنش در بازار این کالای پرمصرف خانوارها در آستانه بازگشایی مدارس بود.
وی افزود: بر این اساس بخشی از یارانه در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت تا دفترچه ها را تهیه کرده و بخشی از آن را در نمایشگاههای ویژه بازگشایی مدارس به عنوان عرضه مستقیم توزیع کند که بر این اساس قرار شد که غرف رایگان در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد تا به توزیع 20 درصد از دفترچه های تهیه شده برای دانش آموزان بپردازد.
این مقام مسئول در وزارت بازرگانی گفت: 80 درصد دیگر باقیمانده از دفترچه های تهیه شده نیز نظیر سنوات قبل از طریق سازمان های بازرگانی استانها و وزارت آموزش و پرورش توزیع می شود اما در سال آتی سیستم عرضه و تقاضا عمل خواهد کرد.
قلی زاده میزان دفترچه های تهیه شده از سوی وزارت بازرگانی را 110میلیون جلد عنوان کرد و گفت: 20 درصد از این تعداد در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس توزیع خواهد شد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سوآپ Swap

سوآپ Swap

سوآپ در لغت به‌معنای معامله پایاپاى (ارز)، معاوضه، عوض کردن، مبادله کردن، بیرون کردن، جانشین کردن و اخراج کردن آمده و در اصطلاح، توافقی بین دو شرکت برای معاوضه جریان نقدی در آینده (با دو نوع پرداخت متفاوت از بدهی یا دارایی) است. قرارداد فوق تاریخ پرداخت و چگونگی محاسبه جریانات نقدی را که باید پرداخت شود مشخص می‌کند. معمولا محاسبه جریانات نقدی شامل ارزش‌های آتی یک یا چند متغیر بازار است. اولین قراردادهای سوآپ در اوایل دهه 1980 منعقد شدند. از آن زمان تاکنون بازار سوآپ رشد چشم‌گیری داشته است. در حال حاضر اکثر قراردادهای مشتقّات خارج از بورس به‌صورت سوآپ انجام می‌شود.
ابزار مشتقه Derivative Tool

ابزار مشتقه Derivative Tool

در برخی از قرارداها دارنده قرارداد، مجبور است یا این حق را دارد که یک دارایی مالی را در زمانی در آینده بخرد یا بفروشد. به‌جهت اینکه قیمت این‌گونه قرارداها از قیمت آن دارایی مالی مشتق می‌شود. از این‌رو این قرارداها را اوراق مشتقه می‌نامند.
بیمه Insurance

بیمه Insurance

یمه در زبان فرانسه Assurance، در انگلیسی Insurance و در زبان هندی و اردو "بیما" نامیده می‌شود. بنا به‌اعتقاد برخی، واژه بیمه از کلمه هندی بیما گرفته شده و به‌اعتقاد برخی دیگر، ریشه در زبان فارسی دارد و اصل آن همان "بیم" است؛ زیرا عامل اساسی انعقاد عقد بیمه، ترس و گریز از خطر است و به‌سبب همین ترس و به‌منظور حصول تامین، عقد بیمه وقوع می‌یابد
ریسک Risk

ریسک Risk

ریسک، نوعی عدم اطمینان به آینده است که قابلیت محاسبه را داشته باشد. اگر نتوان میزان عدم اطمینان به آینده را محاسبه کرد، ریسک نیست؛ بلکه فقط عدم اطمینان است؛ به‌همین جهت به‌دلیل محاسبه مقداری عدم اطمینان در قالب ریسک می‌توان آن‌را مدیریت و کنترل کرد. ریسک در زبان چینیان نیز با دو علامت تعریف می‌شود که اولی به‌معنی خطر و دومی به مفهوم فرصت است
مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی شامل طراحی، توسعه، استقرار ابزارها و فرایند مالی و همچنین طراحی مجدد راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل موجود در مالی است. به‌عبارت دیگر مهندسی مالی عبارت از به‌کارگیری ابزارهای مالی برای‌ ساختاربندی مجدد پرتفوی (سبد سهام) مالی و تبدیل‌ آن به پرتفویی با خصوصیات مطلوب‌تر است. عجین شدن زندگی انسان با مسائل و پیچیدگی بازار و نهادهای پولی و مالی، نیاز جدی و مبرمی به دانشی خاص برای رفع‌ این نیازها به‌وجود آورده است.

پر بازدیدترین ها

شاخص قیمت    Price Index

شاخص قیمت Price Index

یکی از متغیّرهای مهم در اقتصاد کلان سطح عمومی یا متوسط وزنی قیمت‌ها است؛ که کاربرد‌های فراوانی دارد.
نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

در نظریه ذفتار مصرف کننده ما به دنبال کشف قوانین حاکم بر رفتار خانوارها هنگام مصرف کالا و خدکمات و یاعرضه عوامل تولید هستیم که از دو روش می توان این مطلب را توضیح داد: روش مطلوبیت و روش منحنی بی تفاوتی.
نظریه های مصرف Consumption Theory

نظریه های مصرف Consumption Theory

رابطه بین مصرف و عوامل مختلف (متغیرها)، تابع مصرف نامیده می‌شود و درآمد، مهم‌ترین متغیر تابع مصرف است؛ اما درآمد، یک واژه کلی است و می‌توان برداشت‌های متفاوتی از آن داشت؛ به‌عبارت دیگر درآمد را می‌توان به‌صورت درآمد مطلق، دائمی، نسبی، در طول زندگی و ... تعبیر نمود؛ که با توجه به هریک از این تعبیرها، نظریات متفاوتی ارائه می‌شود.
ابزار مشتقه Derivative Tool

ابزار مشتقه Derivative Tool

در برخی از قرارداها دارنده قرارداد، مجبور است یا این حق را دارد که یک دارایی مالی را در زمانی در آینده بخرد یا بفروشد. به‌جهت اینکه قیمت این‌گونه قرارداها از قیمت آن دارایی مالی مشتق می‌شود. از این‌رو این قرارداها را اوراق مشتقه می‌نامند.
Powered by TayaCMS