دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت:تاکسی نماهایی که تنها به سوءاستفاده از مزایای تاکسیها در شهر می پردازند با برخورد تاکسیرانی مواجه شده و در نهایت اخراج می شوند.
اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی
اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت:تاکسی نماهایی که تنها به سوءاستفاده از مزایای تاکسیها در شهر می پردازند با برخورد تاکسیرانی مواجه شده و در نهایت اخراج می شوند.

مهندس حسین تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد:برخی از افراد،شرکت ها و سازمان ها تنها به خاطر سوءاستفاده از مزایای تاکسیها از قبیل ورود به محدوده طرح ترافیک و سهمیه بنزینآنها را در اختیار گرفته اند که تاکسیرانی ضمن شناسایی آنها توسط گشت های ویژه برخورد لازم را با این دسته از تاکسیها انجام می دهد.

ویبه ابطال بیش از 60 کارت سوخت در این خصوص اشاره کرد و افزود: کارت سوخت این دسته از متخلفان پس از شناسایی باطل می شود و پس از آنه جهت رسیدگی نهایی به هیأت انضباطی معرفی می شوند و در مورد اخراج آنها از تاکسیرانی تصمیم گیری می شود.

مدیرعامل شرکت نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: این تاکسیها بجای تردد در شهر و جابجایی مسافر یا در پارکینگها نگهداری می شوند و یا به انجام امور شخصی می پردازند که با تقویت گشت های ویژه بازرسی، شناسایی اینگونه افراد را شتاب بخشیده ایم.

مهندس تیموری تصریح کرد:بسیاری از مشکلات فعلی در تاکسیرانی به خاطر کمبود اطلاعات و آمارهای دقیق از گذشته است بطوریکه وضعیت بیش از 2هزار تاکسی در شبکه تاکسیرانی معلوم نبوده است و به نوعی این تاکسیها از نظرها پنهان شده بوده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود:تا بحال در حدود 800 تاکسی پنهان شناسایی شده اند کهعلاوه بر ابطال کارت سوختدر مورد واگذاری تاکسیهای آنها و اخراجشان از تاکسیرانی تصمیم گیری خواهد شد.

وی از شهروندان تهرانی تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوءاستفاده،سازمان تاکسیرانی را با تماس با شماره های 33736666_33737777 و 1888 و پیام کوتاه 30004246 جهت برخورد با متخلفان مطلع سازند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سوآپ Swap

سوآپ Swap

سوآپ در لغت به‌معنای معامله پایاپاى (ارز)، معاوضه، عوض کردن، مبادله کردن، بیرون کردن، جانشین کردن و اخراج کردن آمده و در اصطلاح، توافقی بین دو شرکت برای معاوضه جریان نقدی در آینده (با دو نوع پرداخت متفاوت از بدهی یا دارایی) است. قرارداد فوق تاریخ پرداخت و چگونگی محاسبه جریانات نقدی را که باید پرداخت شود مشخص می‌کند. معمولا محاسبه جریانات نقدی شامل ارزش‌های آتی یک یا چند متغیر بازار است. اولین قراردادهای سوآپ در اوایل دهه 1980 منعقد شدند. از آن زمان تاکنون بازار سوآپ رشد چشم‌گیری داشته است. در حال حاضر اکثر قراردادهای مشتقّات خارج از بورس به‌صورت سوآپ انجام می‌شود.
ابزار مشتقه Derivative Tool

ابزار مشتقه Derivative Tool

در برخی از قرارداها دارنده قرارداد، مجبور است یا این حق را دارد که یک دارایی مالی را در زمانی در آینده بخرد یا بفروشد. به‌جهت اینکه قیمت این‌گونه قرارداها از قیمت آن دارایی مالی مشتق می‌شود. از این‌رو این قرارداها را اوراق مشتقه می‌نامند.
بیمه Insurance

بیمه Insurance

یمه در زبان فرانسه Assurance، در انگلیسی Insurance و در زبان هندی و اردو "بیما" نامیده می‌شود. بنا به‌اعتقاد برخی، واژه بیمه از کلمه هندی بیما گرفته شده و به‌اعتقاد برخی دیگر، ریشه در زبان فارسی دارد و اصل آن همان "بیم" است؛ زیرا عامل اساسی انعقاد عقد بیمه، ترس و گریز از خطر است و به‌سبب همین ترس و به‌منظور حصول تامین، عقد بیمه وقوع می‌یابد
ریسک Risk

ریسک Risk

ریسک، نوعی عدم اطمینان به آینده است که قابلیت محاسبه را داشته باشد. اگر نتوان میزان عدم اطمینان به آینده را محاسبه کرد، ریسک نیست؛ بلکه فقط عدم اطمینان است؛ به‌همین جهت به‌دلیل محاسبه مقداری عدم اطمینان در قالب ریسک می‌توان آن‌را مدیریت و کنترل کرد. ریسک در زبان چینیان نیز با دو علامت تعریف می‌شود که اولی به‌معنی خطر و دومی به مفهوم فرصت است
مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی Financial Engineering

مهندسی مالی شامل طراحی، توسعه، استقرار ابزارها و فرایند مالی و همچنین طراحی مجدد راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل موجود در مالی است. به‌عبارت دیگر مهندسی مالی عبارت از به‌کارگیری ابزارهای مالی برای‌ ساختاربندی مجدد پرتفوی (سبد سهام) مالی و تبدیل‌ آن به پرتفویی با خصوصیات مطلوب‌تر است. عجین شدن زندگی انسان با مسائل و پیچیدگی بازار و نهادهای پولی و مالی، نیاز جدی و مبرمی به دانشی خاص برای رفع‌ این نیازها به‌وجود آورده است.

پر بازدیدترین ها

شاخص قیمت    Price Index

شاخص قیمت Price Index

یکی از متغیّرهای مهم در اقتصاد کلان سطح عمومی یا متوسط وزنی قیمت‌ها است؛ که کاربرد‌های فراوانی دارد.
No image

ابونصر فارابی

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

نظريه رفتار مصرف‌کننده (تغييرات درآمد و قيمت)

در نظریه ذفتار مصرف کننده ما به دنبال کشف قوانین حاکم بر رفتار خانوارها هنگام مصرف کالا و خدکمات و یاعرضه عوامل تولید هستیم که از دو روش می توان این مطلب را توضیح داد: روش مطلوبیت و روش منحنی بی تفاوتی.
Powered by TayaCMS