دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

جریان های فلسفی ایران پس از اسلام در تونس بررسی شد

No image
جریان های فلسفی ایران پس از اسلام در تونس بررسی شد
خبرگزاری فارس: نشستی با عنوان «جریان‌های فلسفی ایران پس از اسلام با تأکید بر فلسفه انقلاب اسلامی» در کشور تونس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نشست را رایزنی فرهنگی ایران در تونس در 12 بهمن برگزار کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در تونس گفت: تاریخ فلسفه در ایران نشان می‌دهد فلسفه هیچ‌گاه در ایران از دین جدا نبوده است.
وی گفت با آمدن اسلام، فلسفه ایرانی از «دوگانگی» به «یگانگی» اعتلاء یافته است.
فلسفه مشائی، فلسفه اشراقی و حکمت متعالیه مکاتب فلسفی ایران بعد از اسلام هستند.
عصمتی همچنین گفته است فلسفه در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1357 پویاتر شده است.
وی گفته است به برکت تلاش‌های امام خمینی که خود فیلسوف و عارف بزرگی است، فلسفه در نظام دانشگاهی و حوزوی ایران تدریس می‌شود.
منبع :

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

تحری حقیقت در بهائیت

واژه تحری به معنای «درنگ کردن در طلب امر » و نیز به معنای «حقیقت جوئی» به کار می رود و واژه حقیقت به معنای حق، راستی، درستی و هر چیز اصیل است...
No image

صلح عمومی

یکی از اصول دوازده گانه فرقه بهائیت،صلح عمومی و محکمه کبرای بین المللی است. در این زمینه عبدالبهاء می‌گوید:« از جمله تعالیم اعلان صلح عمومی بود کسانی که پیروی کردند از هر ملت و از هر دین و مذهب در نهایت محبت اجتماع نمودند.
No image

نبوت در بهائیت

نبوت از اصول اعتقادی اسلام می‌باشد و از این جهت دارای اهمیت فراوان می‌باشد.نبی، سفیری از جانب خداوند در میان بندگان است که برای تدبیر امر معاش و معاد بندگان می‌آید و انسانی است که از جانب خداوند خبر می‌دهد.
No image

طهارت در بهائیت

یکی از موضوعات مسلم و قطعی در مذهب اسلام،وجود اشیاء نجس و طاهر می‌باشد که در این موضوع بین مذاهب مختلف،اختلافی وجود ندارد.
Powered by TayaCMS