دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تحول و نوآوری در روش های نشر کتاب ایجاد شود.

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تحول و نوآوری در روش های نشر کتاب ایجاد شود.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، تحول و نوآوری در روش‌های نشر و چاپ کتب به ویژه در عرصه حوزه دین را خواستار شد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای برگزاری نخستین جشنواره مرزبان وحی و خرد، با اشاره بر لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی در تبیین معارف دینی و ارزش‌های معنوی در جامعه گفت: باید با ایجاد تحول و نوآوری در روش‌های نادرست نشر و چاپ کتب به ویژه در عرصه حوزه دین گام برداشت.
وی با بیان اینکه هر چه به کتاب اهمیت داده شود به‌جاست افزود: کتاب باید محتوای سالم داشته و از ادبیات متناسب و به‌روز برخوردار باشد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: کتاب باید مورد نیاز جامعه باشد و از انتشار کتاب‌هایی که نقشی در حل مشکلات جامعه ندارد، خودداری شود.
وی چاپ کتاب با موضوعات تکراری را از آفت‌های عرصه نشر دانست و اظهار کرد: از افراط و تفریط در نگارش جلوگیری شود و نسبت به مخاطبان کتاب و مناسب بودن آثار با گروه سنی و علمی آنها دقت به عمل آید.
مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره مرزبانی وحی و خرد گفت: خوشبختانه در مؤسسه بوستان کتاب کارهای بزرگی انجام شده و در راستای گسترش فرهنگ دینی کارهایی بزرگ در حال انجام است.
وی افزود: افراد با استعداد بسیاری در کشور وجود دارند که علی‌رغم داشتن آثار خوب، شناخته شده نیستند و این مؤسسه می‌تواند در شناسایی این افراد نقشی بسزا داشته باشد.
در ابتدای دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی، هدف از برگزاری نخستین جشنواره مرزبان وحی و خرد را ارائه الگویی مناسب در نشر علوم دینی دانست.
 
منبع:  www.isna.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS