دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله تحریری سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی الگوست

No image
آیت الله تحریری سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی الگوست آیت الله محمدباقر تحریری سیره و منش زندگانی آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی را الگوی بشر دانست.
آیت الله محمدباقر تحریری در حاشیه کنگره بزرگداشت آیت الله ملکی تبریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بحث درباره شخصیت این عالم ربانی بسیار سخت و زمان بر است، ولی آنچه را که باید در تبیین شخصیت این عارف بالله گفت، اینست که سیره زندگانی آیت الله ملکی تبریزی اسوه و الگوی بشر و نسل امروز ایران است.
وی افزود: بایستی با مطالعه مراحل مختلف زندگانی این عالم ربانی، به تحلیل ابعاد شخصیتی این عالم ربانی پرداخت.
آیت الله تحریری خاطر نشان کرد: باید دید علمای بزرگ اسلام در مواجهه با مشکلات چه رفتاری داشته اند و چگونه با ذات اقدس الهی ارتباط برقرار می کردند.
وی افزود: علمای عارف و زاهد اسلام با درک اینکه تمامی موجودات عالم در اختیار انسان هستند تا بشر عابد درگاه احدیت باشد، روی به عارفان حقیقی آورده و تقوای الهی پیشه کرده اند.
آیت الله تحریری تصریح کرد: مرحوم آیت الله ملکی تبریزی نیز جزو این عالمان مجاهد و عارف بالله بود که مخلصانه حقیقت زندگی دنیوی را درک کرد و به لقاءالله رسید.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره هایی در جهت شناساندن علمای عارف و زاهد بسیار موثر و مفید است، گفت: خوشبختانه جهان تشیع همواره از وجود چنین عرفایی بهره برده است، اما متاسفانه کمتر کسی با ابعاد شخصیتی ایشان آشناست.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS