دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انقلاب اسلامی با سه رکن اسلام، رهبری و امت به پیروزی رسید

No image
انقلاب اسلامی با سه رکن اسلام، رهبری و امت به پیروزی رسید
رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایتالیا گفت: سه رکن انقلاب اسلامی اسلام ، رهبری و امت هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت آغاز سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر شنبه شب مراسم جشن با شکوهی با حضور ایرانیان مقیم ایتالیا در مجتمع آموزشی شهید باهنر رم برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش در خصوص ویژگی‌ها و ثمرات انقلاب اسلامی ایران سخنان مبسوطی ایراد کرد. وی در ابتدا با بیان این مطلب که بین دین و علم هیچگونه تعارضی وجود ندارد، با توصیه به جوانان و نوجوانان برای جدی گرفتن امور تحصیلی خود به‌عنوان یک وظیفه گفت : انسان باید درطول زندگی خود یا دانشمند باشد یا دانشجو و یا دوستدار دانش ، زیرا هر چه علم و اقبال به علم در یک جامعه بیشتر باشد، آن جامعه پیشرفت بیشتری خواهد کرد. حجت‌الاسلام رمضانی سپس با تأکید براین عبارت استاد مطهری که نیاز به دین جزء " گرایشهای مقدس " انسان محسوب می‌شود، گفت : دین می‌بایست در متن زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد، و در این ارتباط نیز یکی از بارزترین دستاوردهای رهبری حضرت امام خمینی (ره) این بود که ‌ایشان معتقد بودند که اسلام علاوه برامور فردی می‌بایست در عرصه‌های اجتماعی نیز نمود و حضور داشته باشد و به همین خاطر اسلام را از حاشیه به متن جامعه و زندگی مردم آوردند. منبع: مهرنیوز

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

هر يك از نهادهاي جامعه‎پذيري ديني تا چه حد آموزه‎هاي ديني به نوجوانان و جوانان ارائه مي‎كند. ارزيابي جوانان و نوجوانان از اين نهادها و وسايل چگونه است. چرا برخي نهادهاي جامعه‎پذير كننده، در جامعه‎پذيري ديني جوانان موفق و برخي ناموفق‎اند.
خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

تشکیل خانواده و تربیت فرزند در سیره رضوی، مسئله‌ای حیاتی و برنامه‌ای هدفمند است که اگرچه برمبنای مقررات و قوانین قرآنی، روایی و شرعی جامه عمل می‌پوشد، امّا نخستین مایه‌های آن به‌صورت غریزه، محبّت، عاطفه و اشتیاق متقابل زوج...
نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

چرا در اخلاق و تربیت دینی علم و عمل کنار هم هستند و به دانستن برای عمل تأکید شده است؟‏ از نگاه دین، علم و عمل چه نقشی می‌توانند در رشد و پیشرفت معنوی انسان داشته باشند؟
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...

پر بازدیدترین ها

آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی فرزندان

آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی فرزندان

هدف تربیت دینی آن است که افراد جامعه را در فهم دین یاری رساند تا آنها بتوانند آگاهانه درباره آن بیندیشند...
روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

پژوهش حاضر با هدف بررسی روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای انجام شده است...
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
راهبردها و راهکارهای رسانه در ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر

راهبردها و راهکارهای رسانه در ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر

پژوهش حاضر با هدف بررسی راهبردها و راهکارهای رسانه در ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای با به‌کارگیری مدل راهبرد گذاری swot انجام ‌شده است...
Powered by TayaCMS