دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم‌ افزاری و تولید علم را به ارمغان بیاورند

No image
حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم‌ افزاری و تولید علم را به ارمغان بیاورند به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، 26 آذرماه در همایش پنجمین هم ‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفای قم گفت: بر اساس رهنمودها و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب، امروز حوزه و دانشگاه باید جنبش نرم ‌افزاری و تولید علم را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.
وی با بیان این‌که آینده وحدت حوزه و دانشگاه روشن است، افزود: هم اکنون شاهد حضور حوزویان دانشگاهی و دانشگاهیان حوزوی هستیم که این خود نشان تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه است.
زاهدی در ادامه فعالیت مراکزی چون مؤسسه امام خمینی(ره) قم، دانشگاه‌های امام صادق(ع)، باقرالعلوم(ع)، مفید، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مدرسه عالی شهید مطهری و تدریس 32 واحد درس عمومی با عنوان معارف اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله نشانه‌های ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه دانست.
وی افزود: راه‌اندازی جشنواره فارابی در بهمن‌ماه در حوزه علوم انسانی به ویژه علوم اسلامی و معارف اسلامی را نیز باید از جلوه‌های هم ‌اندیشی حوزه و دانشگاه برشمرد.
وی با اشاره به حضور بیش از یازده هزار طلبه و دانشجو در قم، آن را نشان‌ دهنده تقاضای زیاد دانست و خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت‌های برخی از گروه‌ها در کشور باید این تعامل و وحدت در حوزه و دانشگاه بیش از پیش نمایان شود و این مهم جز با همکاری و تلاش مضاعف میسر نمی‌شود.
منبع خبر:
خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

بررسي ميزان اثرگذاري نهادهاي جامعه‌پذیر كننده روي جامعه‌پذیری ديني نوجوانان و جوانان

هر يك از نهادهاي جامعه‎پذيري ديني تا چه حد آموزه‎هاي ديني به نوجوانان و جوانان ارائه مي‎كند. ارزيابي جوانان و نوجوانان از اين نهادها و وسايل چگونه است. چرا برخي نهادهاي جامعه‎پذير كننده، در جامعه‎پذيري ديني جوانان موفق و برخي ناموفق‎اند.
خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

خانواده شایسته و تربیت فرزند درسیره رضوی

تشکیل خانواده و تربیت فرزند در سیره رضوی، مسئله‌ای حیاتی و برنامه‌ای هدفمند است که اگرچه برمبنای مقررات و قوانین قرآنی، روایی و شرعی جامه عمل می‌پوشد، امّا نخستین مایه‌های آن به‌صورت غریزه، محبّت، عاطفه و اشتیاق متقابل زوج...
نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

نقش علم و عمل در رشد دینی انسان

چرا در اخلاق و تربیت دینی علم و عمل کنار هم هستند و به دانستن برای عمل تأکید شده است؟‏ از نگاه دین، علم و عمل چه نقشی می‌توانند در رشد و پیشرفت معنوی انسان داشته باشند؟
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...

پر بازدیدترین ها

آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی فرزندان

آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی فرزندان

هدف تربیت دینی آن است که افراد جامعه را در فهم دین یاری رساند تا آنها بتوانند آگاهانه درباره آن بیندیشند...
روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

پژوهش حاضر با هدف بررسی روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای انجام شده است...
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
راهبردها و راهکارهای رسانه در ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر

راهبردها و راهکارهای رسانه در ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر

پژوهش حاضر با هدف بررسی راهبردها و راهکارهای رسانه در ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای با به‌کارگیری مدل راهبرد گذاری swot انجام ‌شده است...
Powered by TayaCMS