دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است

آیت الله العظمی سبحانی گفت: مسئله مهدی موعود (عج) از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع نشده، بلکه در امت‌های پیشین هم مسئله مصلح جهان بوده است و شیعیان افتخار می‌کنند که پرچمدار مصلحی هستند که خداوند به آن وعده داده است.
آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است
آیت الله العظمی سبحانی؛ مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است

آیت الله العظمی سبحانی گفت: مسئله مهدی موعود (عج) از زمان پیامبر اسلام (ص) شروع نشده، بلکه در امت‌های پیشین هم مسئله مصلح جهان بوده است و شیعیان افتخار می‌کنند که پرچمدار مصلحی هستند که خداوند به آن وعده داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به بحث مهدویت، اظهار داشت: مهدویت فرهنگ دینی و تاریخی شیعیان است و اگر آن را کنار بگذاریم چیزی از تشیع باقی نخواهد ماند.

وی افزود: مهدویت باید برای ما سازنده باشد و نباید فقط به صرف دعا کردن، خود را منتظر بنامیم، بلکه کسانی که شیفته آن حضرت هستند باید مراقب عاطفه دینی خود باشند تا شیادان از آن سوء ‌استفاده نکنند.

سبحانی خاطرنشان کرد: جوانان باید همیشه دنبال مراجع و علمای دینی باشند و اگر مسئله یا شبهه‌ای برای آنان پیش آمد، حقیقت را با آنان در میان بگذارند تا به واقع هدایت شوند.

این استاد حوزه گفت: همه ائمه (ع) به بحث مهدویت اشاره کرده‌اند و اگر نام حضرت در نزد آنان برده می‌شد فوراً به احترام نام ایشان قیام می‌کردند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) بهترین عمل امت را انتظار فرج دانست و افزود: خداوند در این عصر، نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن ولی فقیه و قانون اسلامی را به ما عنایت کرد و ما به شکرانه این نعمت باید شاکر خداوند باشیم.

سبحانی خاطرنشان کرد: جوانان در لب پرتگاه قرار گرفته‌اند و خانواده‌ها باید تلاش کنند برای در امان ماندن آنان از دام دشمنان، فرزندان را از همان دوران کودکی به امور معنوی دعوت کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی، توسل به امام زمان (عج) و صدقه دادن برای ایشان را بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: صدقه دادن برای آن حضرت، احترام به امام زمان (عج) است.

    منبع: http://www.isna.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

این مقاله کوششی برای تبیین عوامل ایجاد آرامش در معنویت‌گرایی جدید است. بر این اساس شش معنویت مورد پژوهش قرارگرفت...
گل آبزاد نماد وحدت ادیان

گل آبزاد نماد وحدت ادیان

لوتوس، روزا، نیلوفر آبی وشمسه مفاهیم گوناگون یک نماد دینی هستند که صفا، پاکی و تنویر در یک جهان ناپاک را نشان می‌دهد؛ این نماد که سرشار از معنی است، در اساطیر هندویی، ایرانی، مصری، یهودی، مسیحی و مسلمان بازتاب یافته است و...
نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

هدف مقاله‌ی حاضر، بررسی اجمالی دیدگاه‌ها و ادعاهای جنبش نوظهور رائلیان است که همراه با تحلیل فیلم پرومتئوس ارائه می‌گردد...
پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران ʁ)

پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران (1)

در اين مقاله تلاش مي‌شود تا در يازده‌ محور كلي به بررسي تفاوت‌هاي فرهنگ و ديني جامعه ايران با تعاليم جنبش‌هاي نوپديد ديني اشاره شود...

پر بازدیدترین ها

نسبت معنویت و روان‌شناسی

نسبت معنویت و روان‌شناسی

در این پژوهش در پی یافتن سیر تحول علم روان‌شناسی از منظر توجه به موضوع معنویت و یافتن ارتباط و نسبت روان‌شناسی و معنویت هستیم...
تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
رابطه طبیعت انسان با رنج‌ها از دیدگاه اوشو

رابطه طبیعت انسان با رنج‌ها از دیدگاه اوشو

اوشو با توجه به نگرش خاصی که به طبیعت انسان دارد، معتقد است انسان چون از طبیعت خود دور افتاده و بر طبق اوامر «ذهن» و «نفس» رفتار می‌کند، همیشه غمگین و رنجور است
Powered by TayaCMS