دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

حرص در تولید و قناعت در مصرف شاخصه جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ابهر بیان داشت: اگر در تولید به کم قانع نباشیم و در مصرف، بهینه مصرف کنیم شعار جهاد اقتصادی، همت مضاعف و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف محقق خواهد شد.
حرص در تولید و قناعت در مصرف شاخصه جهاد اقتصادی است
حرص در تولید و قناعت در مصرف شاخصه جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ابهر بیان داشت: اگر در تولید به کم قانع نباشیم و در مصرف، بهینه مصرف کنیم شعار جهاد اقتصادی، همت مضاعف و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف محقق خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اسلام دارای فرامین متعالی در زمینه جهاد اقتصادی است که باید به درستی تبیین شود.

وی بیان داشت: در دستورات اسلامی بر حریص بودن در تولید و قانع بودن در مصرف تاکید شده است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: در اسلام کار کردن آنقدر اهمیت دارد که فرد نباید لحظه‌ای بیکار بماند و چون از کاری فارغ شد باید به کار دیگر مشغول شود و از همین جا گفته شده است بازنشستگی در اسلام وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر در تولید به کم قانع نباشیم و در مصرف، بهینه مصرف کنیم شعار جهاد اقتصادی، همت مضاعف و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف محقق خواهد شد.

این محقق حوزه علمیه با تاکید بر این که همه اقشار جامعه برای تحقق جهاد اقتصادی وظیفه دارند، بیان داشت: باید افراد در پست های گوناگون و با موقعیت های اجتماعی متفاوت همت خود را در جهت به سامان رساندن اقتصاد صرف کنند.

امام جمعه ابهر بیان داشت: جهاد اقتصادی به معنای کار کردن و در میدان بودن است یعنی هرکس کاری را دید که بر زمین مانده است بردارد و آن را به سرانجام برساند.

وی بیان داشت: در جنگ هشت ساله این وظیفه شناسی و برداشتن بار دیگران بود که ما را موفق کرد. امروز هم نباید به بهانه اینکه این وظیفه تعریف شده ما نیست از زیر کار فرار کنیم.

این فعال فرهنگی گفت: باید هرچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم و با حرکتی چشمگیر و تلاش مجاهدگونه برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی بیان داشت: امروز باید تمامی نیازهای خود را در درون جامعه برآورده کنیم و با خود اتکایی و کوشش واردات را به حداقل برسانیم.

امام جمعه ابهر بیان داشت: امروز شکیات نماز را مراجع عظام تقلید بیان می‌کنند لکن چینی‌ها مهر امین می‌سازند و تسیبح وارد کشور ما می‌کنند.

وی گفت: باید با تفکر همه جانبه و در نظر گرفتن بازار، نیاز‌های خود را بسنیجم و کالای خود را خود تولید کنیم.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

این مقاله کوششی برای تبیین عوامل ایجاد آرامش در معنویت‌گرایی جدید است. بر این اساس شش معنویت مورد پژوهش قرارگرفت...
گل آبزاد نماد وحدت ادیان

گل آبزاد نماد وحدت ادیان

لوتوس، روزا، نیلوفر آبی وشمسه مفاهیم گوناگون یک نماد دینی هستند که صفا، پاکی و تنویر در یک جهان ناپاک را نشان می‌دهد؛ این نماد که سرشار از معنی است، در اساطیر هندویی، ایرانی، مصری، یهودی، مسیحی و مسلمان بازتاب یافته است و...
نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

هدف مقاله‌ی حاضر، بررسی اجمالی دیدگاه‌ها و ادعاهای جنبش نوظهور رائلیان است که همراه با تحلیل فیلم پرومتئوس ارائه می‌گردد...
پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران ʁ)

پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران (1)

در اين مقاله تلاش مي‌شود تا در يازده‌ محور كلي به بررسي تفاوت‌هاي فرهنگ و ديني جامعه ايران با تعاليم جنبش‌هاي نوپديد ديني اشاره شود...

پر بازدیدترین ها

سنخ‌شناسی عشق در اندیشه‌ی مولوی و کریشنا مورتی

سنخ‌شناسی عشق در اندیشه‌ی مولوی و کریشنا مورتی

عشق در عرفان مولوي و کریشنامورتی اهميت والايي دارد؛ مولوی و کریشنا ویژگی‏‌هایی را برای عشق شمرده‏‌اند...
رابطه طبیعت انسان با رنج‌ها از دیدگاه اوشو

رابطه طبیعت انسان با رنج‌ها از دیدگاه اوشو

اوشو با توجه به نگرش خاصی که به طبیعت انسان دارد، معتقد است انسان چون از طبیعت خود دور افتاده و بر طبق اوامر «ذهن» و «نفس» رفتار می‌کند، همیشه غمگین و رنجور است
Powered by TayaCMS