دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دیدار مدیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

No image
دیدار مدیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر با حضرت آیت الله مکارم شیرازی ‌آیت الله مکارم شیرازی:
غدیر یک فرهنگ و جریان جهانی است و نباید به دیدار سادات خلاصه شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر بر شناساندن فرهنگ غدیر به همه مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: غدیر ادامه حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه 22 اردیبهشت ماه در دیدار مسؤولان اجرایی بنیاد بین المللی غدیر، دین و سیاست را آمیخته با هم دانست و گفت: با وجود این‌که عده ای بر جدایی دین و سیاست اصرار دارند، از ابتدای بعثت پیامبر اکرم(ص)، دین و سیاست با هم درآمیخته است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ده هدف را برای بعثت پیامبران برشمرد و افزود: این اهداف تنها با ایجاد حکومت نبوی میسر می شود.
این مرجع تقلید با بیان این‌که بیعت از مسائل حکومتی است، اظهار داشت: واقعه غدیر خم و بیعتی که پیامبر اعظم(ص) از مسلمانان گرفتند، ادامه حکومت اسلامی ایشان بود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی احیای مکتب شیعی و حکومت اسلامی را از اهداف نشر معارف غدیر قلمداد و تصریح کرد: غدیر یک فرهنگ، مکتب و یک جریان جهانی است که نباید آن را مثل زمان های گذشته به برگزاری جشن ها و دیدار سادات خلاصه کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت نشر افکار شیعیان جهان در سایت های اینترنتی و نشریات مکتوب ابراز داشت: غدیر باید به دانشگاهی تبدیل شود که در سایه‌ سار آن شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) بیشتر برای جهانیان تبیین شده، کتاب گهربار نهج البلاغه نیز از مظلومیت درآید.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تأکید کرد: فرهنگ غدیر باید در تمامی سطوح جامعه، از دبستان تا دانشگاه و در نهادهای مختلف جامعه منتشر شود.
وی با انتقاد از این‌که برخی، محتوای ولایت و امامت را فراموش کرده و تنها به توسل و زیارت ایشان دل خوش کرده اند، خاطرنشان کرد: بایستی همه مفاهیم و اصول مکتب تشیع را به شیعیان آموزش دهیم تا سطوح جامعه و اعمال مردم رنگ ولایت بگیرد.
وی در پایان بر ارتباط معنوی با ائمه اطهار(ع) پای فشرد و افزود: خوشبختی و سعادت در هر دو جهان تنها با داشتن ارتباطی نزدیک با اهل بیت پیامبر(ع) میسر می شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

جایگاه آرامش در معنویت‌گرایی جدید

این مقاله کوششی برای تبیین عوامل ایجاد آرامش در معنویت‌گرایی جدید است. بر این اساس شش معنویت مورد پژوهش قرارگرفت...
گل آبزاد نماد وحدت ادیان

گل آبزاد نماد وحدت ادیان

لوتوس، روزا، نیلوفر آبی وشمسه مفاهیم گوناگون یک نماد دینی هستند که صفا، پاکی و تنویر در یک جهان ناپاک را نشان می‌دهد؛ این نماد که سرشار از معنی است، در اساطیر هندویی، ایرانی، مصری، یهودی، مسیحی و مسلمان بازتاب یافته است و...
نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

نقد و بررسی جنبش رائلیان با تحلیلی بر فیلم «پرومتئوس»

هدف مقاله‌ی حاضر، بررسی اجمالی دیدگاه‌ها و ادعاهای جنبش نوظهور رائلیان است که همراه با تحلیل فیلم پرومتئوس ارائه می‌گردد...
پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران ʁ)

پیامدهای معنویت‌گرایی جدید در ایران (1)

در اين مقاله تلاش مي‌شود تا در يازده‌ محور كلي به بررسي تفاوت‌هاي فرهنگ و ديني جامعه ايران با تعاليم جنبش‌هاي نوپديد ديني اشاره شود...

پر بازدیدترین ها

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

تأثیر امام خمینی (ره) و انقلاب بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامی معاصر

نوشتار حاضر دستاورد پژوهشی است که با هدف بررسی تأثیر امام و اندیشه‌های ایشان و همچنین اثر انقلاب اسلامی بر سایر جنبش‌ها و بیداری اسلامی انجام می‌گردد...
آسیب های نظام سلطه از ناحیه عرفانهای نوظهور بر جامعه ایران اسلامی

آسیب های نظام سلطه از ناحیه عرفانهای نوظهور بر جامعه ایران اسلامی

امروزه در کشور ما افزون بر گروه‌ها و فرقه‌های سنتی تصوف، گروه‌های نوظهوری به نام عرفان و معنویت با جاذبه‌های مادی و نفسانی پیدا شده‌اند و هر روزه با شگردها و شیوه‌های مختلفی در شکار تشنگان و علاقمندان عرفان و معنویت‌اند...
Powered by TayaCMS