دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تحول و نوآوری در روش های نشر کتاب ایجاد شود.

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تحول و نوآوری در روش های نشر کتاب ایجاد شود.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، تحول و نوآوری در روش‌های نشر و چاپ کتب به ویژه در عرصه حوزه دین را خواستار شد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای برگزاری نخستین جشنواره مرزبان وحی و خرد، با اشاره بر لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی در تبیین معارف دینی و ارزش‌های معنوی در جامعه گفت: باید با ایجاد تحول و نوآوری در روش‌های نادرست نشر و چاپ کتب به ویژه در عرصه حوزه دین گام برداشت.
وی با بیان اینکه هر چه به کتاب اهمیت داده شود به‌جاست افزود: کتاب باید محتوای سالم داشته و از ادبیات متناسب و به‌روز برخوردار باشد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: کتاب باید مورد نیاز جامعه باشد و از انتشار کتاب‌هایی که نقشی در حل مشکلات جامعه ندارد، خودداری شود.
وی چاپ کتاب با موضوعات تکراری را از آفت‌های عرصه نشر دانست و اظهار کرد: از افراط و تفریط در نگارش جلوگیری شود و نسبت به مخاطبان کتاب و مناسب بودن آثار با گروه سنی و علمی آنها دقت به عمل آید.
مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره مرزبانی وحی و خرد گفت: خوشبختانه در مؤسسه بوستان کتاب کارهای بزرگی انجام شده و در راستای گسترش فرهنگ دینی کارهایی بزرگ در حال انجام است.
وی افزود: افراد با استعداد بسیاری در کشور وجود دارند که علی‌رغم داشتن آثار خوب، شناخته شده نیستند و این مؤسسه می‌تواند در شناسایی این افراد نقشی بسزا داشته باشد.
در ابتدای دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی، هدف از برگزاری نخستین جشنواره مرزبان وحی و خرد را ارائه الگویی مناسب در نشر علوم دینی دانست.
 
منبع:  www.isna.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

دفتر تجارتی    Business office

دفتر تجارتی Business office

در لغت دفتری که تاجر معاملات خود را ثبت نماید و از روی آن سود وی تعیین گردد را دفتر تجارتی گویند.
استثنائات اصل عدم قابلیت استناد به ایرادات در مقابل سند تجاری

استثنائات اصل عدم قابلیت استناد به ایرادات در مقابل سند تجاری

یکی از اصول حاکم بر اسناد تجاری، اصل غیر قابل استناد بودن ایرادات در مقابل سند تجاری می‌باشد طبق این اصل، اسناد تجاری به خودی خود معرّف طلب صاحب آن می‌باشند و روابط حقوقی که ممکن است بین امضاکنندگان و ظهرنویسان موجود باشد و ادّعاهایی که هر یک از آنها بر دیگری درباره معامله‌ای که به صدور سند تجاری منجر شده است، در حقوق صاحب سند تجاری، تأثیری ندارد و سند تجاری گردش کرده و از طرف دارنده اصلی به دیگری منتقل شده و یک سند مستقل از رابطه حقوقی اصلی است
No image

عقد شرکت (societe)

پر بازدیدترین ها

No image

ضمان و اقسام آن

استثنائات اصل عدم قابلیت استناد به ایرادات در مقابل سند تجاری

استثنائات اصل عدم قابلیت استناد به ایرادات در مقابل سند تجاری

یکی از اصول حاکم بر اسناد تجاری، اصل غیر قابل استناد بودن ایرادات در مقابل سند تجاری می‌باشد طبق این اصل، اسناد تجاری به خودی خود معرّف طلب صاحب آن می‌باشند و روابط حقوقی که ممکن است بین امضاکنندگان و ظهرنویسان موجود باشد و ادّعاهایی که هر یک از آنها بر دیگری درباره معامله‌ای که به صدور سند تجاری منجر شده است، در حقوق صاحب سند تجاری، تأثیری ندارد و سند تجاری گردش کرده و از طرف دارنده اصلی به دیگری منتقل شده و یک سند مستقل از رابطه حقوقی اصلی است
No image

اسباب حجر

No image

پرداخت برات

Powered by TayaCMS