دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود

No image
آیت الله مصباح یزدی اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود آیت الله مصباح یزدی:
اهداف تعامل حوزه و آموزش و پرورش مشخص شود.
آیت الله مصباح یزدی در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در قم گفت:در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت‌متقابل مشخص شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، 26 اردیبهشت ماه در همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، تعامل و همکاری بین این دو نهاد را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: در مسیر تعامل حوزه و آموزش و پرورش بایستی اهداف و مسیر حرکت بر اساس شناخت متقابل مشخص شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: مشخص نبودن اهداف و برنامه های مدون در آموزش و پرورش، مانع تحقق اهداف می شود.
آیت الله مصباح یزدی بر اراده قوی و شناخت کافی سیاستگذاران سیستم آموزشی کشور تأکید و خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت بدون هدف گذاری مشخص و شناخت غلط، تهدیدی برای نظام آموزشی و کشور به حساب می آید.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در ادامه تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آسیب های هر حرکت اجتماعی است و برای اصلاح نظام آموزشی و پرورشی کشور باید بدانیم چگونه و چه چیز را اصلاح کنیم.
وی با بیان این که سیاستگذاران کلان دولت اسلامی باید آگاه و با تقوا بوده و دارای روحیه فداکاری باشند، اظهار داشت: آموزش و پروش به مربیانی با انگیزه و توانمند نیاز دارد که دانش آموزان را با هدف تحصیل و آفات موجود آگاه سازد.
آیت الله مصباح یزدی در پایان، رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: اراده‌ قوی، مهارت، توانایی برای اجرا و شناخت کافی از مسائل مرتبط، از جمله خصوصیات موفقیت در پیشبرد این کار است.
گفتنی است، همایش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش،صبح روز پنج شنبه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

خطبه 236 نهج البلاغه : ياد مشكلات هجرت

خطبه 236 نهج البلاغه موضوع "ياد مشكلات هجرت" را مطرح می کند.
No image

خطبه 237 نهج البلاغه : سفارش به نيكوكارى

خطبه 237 نهج البلاغه موضوع "سفارش به نيكوكارى" را بررسی می کند.
No image

خطبه 238 نهج البلاغه بخش 1 : وصف شاميان

خطبه 238 نهج البلاغه بخش 1 موضوع "وصف شاميان" را مطرح می کند.
No image

خطبه 240 نهج البلاغه : نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان

خطبه 240 نهج البلاغه موضوع "نكوهش از موضع گيرى‏ هاى نارواى عثمان" را بررسی می کند.
No image

خطبه 241 نهج البلاغه : تشويق براى جهاد

خطبه 241 نهج البلاغه به موضوع "تشويق براى جهاد" می پردازد.

پر بازدیدترین ها

No image

خطبه 228 نهج البلاغه : ويژگى‏ هاى سلمان فارسى

خطبه 228 نهج البلاغه موضوع "ويژگى‏ هاى سلمان فارسى" را مطرح می کند.
No image

حکمت 139 نهج البلاغه : علمى، اخلاقى، اعتقادى

موضوع حکمت 139 نهج البلاغه درباره "علمى، اخلاقى، اعتقادى" است.
No image

خطبه 27 نهج البلاغه بخش 3 : مظلوميّت امام عليه السّلام، و علل شكست كوفيان

خطبه 27 نهج البلاغه بخش 3 به تشریح موضوع "مظلوميّت امام عليه السّلام، و علل شكست كوفيان" می پردازد.
No image

خطبه 51 نهج البلاغه : فرمان خط شكستن و آزاد كردن آب فرات‏

خطبه 51 نهج البلاغه موضوع "فرمان خط شكستن و آزاد كردن آب فرات‏" را بررسی می کند.
No image

حکمت 445 نهج البلاغه : راه غرور زدایی

حکمت 445 نهج البلاغه به موضوع "راه غرور زدایی" می پردازد.
Powered by TayaCMS