دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله یزدی ؛ باید شخصیت مقام و حیثیت روحانیت حفظ شود

No image
آیت‌الله یزدی ؛ باید شخصیت مقام و حیثیت روحانیت حفظ شود آیت‌الله یزدی گفت: نباید مشکلات خود را برای مردم بیان کرد و روحانی حق ندارد حیثیت خود را پیش دیگران بشکند، باید شخصیت، مقام و حیثیت روحانیت حفظ شود.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله یزدی، رییس جامعه مدرسین در سومین روز همایش علمی کاربردی تبلیغ، ویژه طرح تابستانی هجرت، یکی از اهداف دوران تبلیغی را هدایت مردم بیان کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه برای تربیت طلاب، هزینه‌های زیادی کرده و نباید این هزینه‌ها را نادیده گرفت بلکه هدف اصلی از منبر و تبلیغ، باید هدایت مردم باشد.
وی افزود: طلاب و روحانیون در ایام تعطیلی باید در میان مردم باشند و در ایام تحصیلی به بهانه تبلیغ، از رشد علمی باز نمانند.
دبیر شورای عالی حوزه، حضور روحانی در جمع جوانان بعد از منبر را بسیار مهم دانست وافزود: جلسات بعد از منبر با جوانان از خود منبر مهم‌تر است؛ زیرا جوانان در این جلسات صمیمی‌تر می‌شوند و راحت‌تر سؤالات خود را مطرح می‌کنند.
یزدی، محتوای تبلیغ را معارف اسلامی، احکام، اخلاق و مسائل سیاسی و اجتماعی اسلامی بیان کرد و گفت: علم بدون هدایت مردم ارزش ندارد و مبلغان نباید مجالس عمومی را با مجالس علمی اختلاط کنند و سخنرانی‌ها باید به تناسب مخاطبان باشد.
وی افزود: مبلغان با جامعه شناسی و روانشناسی آشنا باشند، تا بتوانند بحث‌های مورد علاقه مخاطب را بیان کنند.
رییس جامعه مدرسین، برکت منبر و گفتار را بیان مسئله فقهی و شرعی دانست وگفت: مخاطب، تعیین کننده موضوع و سطح آن است و در تبلیغ به تناسب نیازمندی‌ها، باید مسائل فقهی و شرعی نیز بیان شود.
دبیر شورای عالی حوزه تکیه بر خواب را در مباحث تبلیغی شایسته روحانیت ندانست و اظهار داشت: تکیه بر مسائل بی‌اساس مانند خواب باعث می‌شود مردم خواب را حجت بدانند.
وی افزود: رفتار و عمل مبلغ در مقابل دیگران باید آموزنده باشد و در صحبت‌های خود نباید از واژه‌ها و کلمات نامناسب استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
Powered by TayaCMS