دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ادعاهای بیهوده ملاقات باحضرت ولی عصر خلاف ادب انتظار است

No image
ادعاهای بیهوده ملاقات باحضرت ولی عصر خلاف ادب انتظار است مهدویت: حجت الاسلام فاطمی نیا ادعاهای بیهوده ملاقات با امام زمان را خلاف ادب انتظار خواند و بر رعایت ادب حتی در بکارگیری نام آن حضرت تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله فاطمی نیا، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در نشست خبری جشنواره بین المللی آخرین منجی در جمع نمایندگان رسانه های خبری به اسناد و مدارک پیرامون مباحث مهدویت اشاره کرد و گفت: مسئله مهدویت به قدری روشن و واضح است که در آن شکی نیست.
وی مهدویت را مسئله ای بین الادیانی و بین المذاهبی خواند و بیان کرد: اهل سنت و شیعه در اصل مسئله مهدویت توافق دارند. بسیاری از علمای اهل سنت درباره مفهوم عام مهدویت اجماع دارند و فقط در معنای خاص و تطبیقی آن تفاوت نظر دارند.
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا به عقاید اهل تسنن درباره مهدویت اشاره کرد و گفت: شیعیان معتقدند امام زمان متولد شده و زنده است اما گروهی از علمای اهل تسنن در این مورد نظرات متفاوتی دارند.
وی از اینکه بسیاری از کتب اهل سنت پیرامون مباحث مهدویت دچار تحریف شده است، ابراز تاسف کرد و به برخی از این کتاب ها اشاره کرد.
این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه عشق و علاقه شدید شیعیان به حضرت حجت (عج) را ناشی از عنایت خاص خداوند به آنها و دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت به مسئله مهدویت علم دارند ولی شیعیان از نوعی هدایت خاصه خداوند بهره مند شده اند که این دلیل عشق و شور شیعیان نسبت به امام زمان (عج) است.
وی به امکان مشرف شدن خدمت حضرت ولی عصر (عج) در زمان غیبت اشاره کرد و ادعاهای بیهوده ملاقات یا تشرف خدمت حضرت ولی عصر (عج)را خلاف ادب انتظار خواند.
وی خاطر نشان کرد: حتی در بکارگیری نام مبارک امام زمان (عج) باید ادب رعایت شود. منتظر کسی است که به انتظارش ترتیب اثر دهد و در زمان غیبت ادب انتظار را رعایت کند.
شبستان
http://www.shabestan.ir/

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
Powered by TayaCMS