دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تجلیل رییس جمهور از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

No image
تجلیل رییس جمهور از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
رییس جمهور صبح دیروز در جلسه شورای عالی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضور یافت و در جریان آخرین فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد فرهنگی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران صبح دیروز در جلسه شورای عالی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضور یافت و در جریان آخرین فعالیت ها و اقدامات این نهاد فرهنگی قرار گرفت. 
وی در این جلسه ضمن ملاقات با مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار داشت  امروز دفتر تبلیغات اسلامی واحدی در کنار سایر واحدها و با فعالیتی محدود نیست، بلکه تبدیل به درختی تنومند شده است که میوه های فراوانی به بشریت عرضه می کند.
رییس جمهور با بیان این که فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اقداماتی درست و پایه‌ای است، به مقوله مهم تبلیغ در فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر پیام ما درست، به اندازه و به موقع به مخاطب برسد، رسالت خود را به خوبی انجام داده ایم.
دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: مشکلات بشریت از آنجا ناشی شد که در طول تاریخ پیام حقیقت، یا به واسطه کوتاهی برخی ابلاغ کنندگان و یا توسط مانع تراشی دستهای فاسد به بشریت منتقل نشد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وقت آن فرا رسیده است که تبلیغ را امروز در عرصه جهانی عرضه کنیم؛ چرا که به فرموده امام راحل امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه عطش فراگیری در سطح عالم نسبت به پیام حقیقت پدید آمده است، رفع حقیقی این عطش را به واسطه اخذ تعالیم الهی از مسیر اصلی یعنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و خاطر نشان کرد: در تبلیغ ارزش‌های الهی و اسلامی باید بدانیم که ارزش های ما متعلق به تمام بشریت بوده و نباید آن را در انحصار طیفی خاص قرار دهیم؛ چرا که اسلام دینی جهانی برای هدایت تمام بشریت است. همچنین پیامبر ما ، پیامبر همه بشریت و قرآن نیز برای تمام بشریت نازل شده است.
رییس جمهور با تاکید بر این که در تبلیغ باید نقطه مقصود و نهایی با شفافیت و به روشنی برای مخاطبان مشخص شود، خاطر نشان کرد: طراحی نظام سلطه به گونه‌ای صورت گرفته است که مفاهیم ارزشمند دینی تاثیر خود را بر مخاطبان از دست بدهد و حقیقت منحرف شود.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید کشور را با ادبیات دینی اداره کنیم و متوجه باشیم که نحوه اداره و مدیریت ما هم باید بر پایه ادبیات دینی باشد.
دکتر احمدی نژاد به تدوین برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری‌های برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و گفت : باید در متن برنامه ریزی ها مفاهیم عمیق دینی به کار برده شود؛ چرا که معتقدیم در ورای ادبیات دینی، مفهومی عمیق و مکتبی آمیخته با معنویت و هدایت نهفته است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : امروز در معرض سیل تهاجم مادی گرایان عالم هستیم، به طوری که حتی به زبان‌های گوناگون در اعماق دانشگاه های ما رسوخ پیدا کرده اند که در این فضا باید با ادبیات دینی و عمیق فرهنگی در عرصه های مدیریتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد شویم و این وظیفه اصلی نهادهایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.
رییس جمهور با بیان اینکه دولت با تمام وجود در خدمت نهادهای فرهنگی قرار دارد، به کمک های شایان توجه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و با تشکر از این نهاد فرهنگی گفت: این هماهنگی و همکاری باید در کلیه فعالیت ها تداوم یابد تا نحوه اجرا و برنامه ریزی اسلامی به الگویی برای جهانیان تبدیل شود .
دکتر احمدی نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منحصر به فرد است و دولت به عنوان وظیفه دینی و انقلابی از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.
پیش از سخنان رییس جمهور ، حجت الاسلام سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تاریخچه تشکیل این نهاد توسط جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم برای حرکت در مسیر اهداف ترسیم شده امام راحل در سال 1358، به حمایت های جدی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از این نهاد اشاره کرد و سیر فعالیت این مجموعه را در پنج دوره زمانی به استحضار رییس جمهور رساند.
تدوین اسناد بالادستی، گسترش کیفی تبلیغ معارف اسلامی، تاسیس مراکز آموزشی در جهت کارآمدسازی امر تبلیغ، فراگیر سازی تبلیغ در میان کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان با استفاده از ابزار نو و به روز و حرکت در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی از جمله فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعلام شد.                
 
 
Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
Powered by TayaCMS