دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه

No image
دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با حضور آیت الله مصباح در قم برگزار شد؛
همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه
دومین همایش همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دوسالانه «همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، کاستی ها و بایستگی ها»، 26 اردیبهشت ماه با حضور آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام و المسلین حسینی بوشهری و قرائت پیام وزیر آموزش و پروش در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.
آیت الله مصباح یزدی در این مراسم گفت: سیاستگذاران نهادهای آموزشی و پرورشی برای اصلاح سیستم آموزشی در کشور باید اراده ای قوی و شناختی کافی از مسائل داشته باشند.
وی تصریح کرد: فراموش کردن مسیر و هدف اصلی از آفات حرکت های اجتماعی است و اگر قرار باشد آموزش و پرورش ما اصلاح شود، باید بدانیم که چگونه و چه چیزهایی را اصلاح کنیم.
علیرضا علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش نیز در پیامی همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را فراتر از حد متعارف و مرسوم دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید با همکاری آموزش و پرورش، معارف الاهی وارزشها را برای بهره مندی نسل آینده فراهم کنند.
حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در این مراسم تصریح کرد: اگر حوزه علمیه رسالت و وظیفه خود را نسبت به آموزش و پرورش انجام ندهد، جامعه دچار خسران جبران ناپذیری خواهد شد.
حجت الاسلام ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم وحدت فرهنگی را مهمترین عامل پیشرفت کشور دانست و گفت: امروزه وحدت فرهنگی و تعلیم و تربیت مورد هجمه همه جانبه دشمنان قرار گرفته است.
همچنین در این همایش دکتر سرکارآرانی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی گفت: آموزش و پرورش می تواند با کمک حوزه های علمیه زمینه ساز گسترش بصیرت در بین دانش آموزان باشد.
در پایان این همایش برخی اساتید حوزه و آموزش و پرروش با برگزاری میزگردی به چگونگی همکاری و آسیب شناسی تعامل این دو نهاد پرداختند.
گفتنی است، در این همایش از پنج نفر از اساتیدی که بیشترین نقش را در همکاری دو نهاد حوزه و آموزش وپرورش داشتند، تجلیل به عمل آمد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
Powered by TayaCMS