دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست

No image
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست دکتر سهراب‌پور با انتقاد از ورود بدون کنکور برگزیدگان برخی جشنواره‌های علمی و اختراعات به دانشگاه‌ها گفت: برخی مسوولان معتقدند که مخترعان به صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، اما باید شرایط تحصیلی هم در نظر گرفته شود. مثلا این افراد برای ورود به دانشگاه صنعتی شریف حداقل باید نمرات 16 و 17 را در دروس فیزیک و ریاضی دوره دبیرستان خود کسب کرده باشند؛ زیرا در تجربه ثبت‌نام این افراد، یکی از برندگان دو دوره جشنواره خوارزمی را داشتیم که نمره ریاضی‌اش بسیار پایین بود و با چند ترم مشروطی، اخراج ‌شد و نمی‌خواهم این تجربه تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها هم مخترعان خوب لزوما وارد دانشگاه‌هایی مثل MIT نمی‌شوند و از مسیرهای دیگری غیر از دانشگاه، پیشرفت می‌کنند و در کشور ما نیز باید این افراد در دانشگاه‌های علمی و کاربردی مورد حمایت قرار گرفته و با در اختیار داشتن بودجه‌ای بتوانند اختراع خود را توسعه دهند؛ مگر آن که حداقل‌هایی را در برخی دروس پایه داشته باشند.
دکتر سهراب‌پور در عین حال اظهار داشت: تاکنون این افراد را از طریق کنکور جذب کرده‌ایم و اگر نمره عالی هم در کنکور کسب نکرده بوده‌اند، پذیرش شده‌اند و حتی به مخترعی که در نهمین جشنواره جوان خوارزمی از معدل 19 خود خبر داد، پیشنهاد دادم که در صورت شرکت در کنکور، وی را در دانشگاه صنعتی شریف خواهیم پذیرفت.
منبع خبر:
خبرگزاری دانشجویان ایران

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
Powered by TayaCMS