دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر حوزه علمیه قم با همدلی و همگرایی کاستی‌ها را برطرف کنیم

No image
مدیر حوزه علمیه قم با همدلی و همگرایی کاستی‌ها را برطرف کنیم مدیر حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه قم ظرفیت‌های فراوانی دارد و از طرفی نسبت به نیازهای جامعه کاستی‌هایی دارد که باید از ظرفیت‌ها استفاده و کاستی‌ها را با همدلی و همگرایی برطرف کنیم.
به گزارش ایسنا، حسینی بوشهری با بیان این مطلب در دهمین اجلاسیه سطوح عالی خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تحول، افزود: ممکن است در برخی از مسائل به نام تحول مسیر حوزه به سمت و سوی خاصی کشیده شود که لازم است برای جلوگیری از این مساله تحول را مدیریت کنیم.
حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب جوان، اظهار داشت: نسل جوان حوزه مطالبات فراوانی دارد که اگر در بستر تدبر و تعمق قرار گیرد، تبدیل به بهترین محتوا برای استفاده همه طلاب خواهد شد.
دبیر دوم شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه در سال گذشته پرداخت و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده به مدارس و حتی دروس آزاد تکالیف پژوهشی داده خواهد شد.
وی با اشاره به تاسیس رشته شیعه شناسی در حوزه، گفت: مدیریت این رشته با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی بوده و گام بسیار مهمی برای شناساندن تمام ابعاد تشیع به جهان است.
به گزارش مرکز خبر حوزه، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از راه اندازی 12 مدرسه پیش حوزوی خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان این مدارس عمدتا جذب حوزه می‌شوند و اگر هم به دانشگاه بروند به عنوان دانشجویانی با زمینه دینی و مذهبی مطرح‌اند.
مدیر حوزه علمیه قم به برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 2000 نفر در دوره آموزش زبان انگلیسی و پانصد نفر در دوره آموزش مکالمه عربی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: گزارش عملکرد 10 ساله مدیریت حوزه در حال تدوین است که بزودی آماده و در اختیار بزرگان حوزه قرار خواهد گرفت.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
Powered by TayaCMS