دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود.

No image
فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود.
فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود
 
رسا، سرویس شهرستان‌ها ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی فهرست کتاب‌های ترجمه شده به زبان فارسی از سال 1371 تا 1384 را به صورت نرم‌افزار ارائه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، «فهرست کتاب‌های فارسی شده» از ابتدای صنعت چاپ تا سال 1370 در چهار جلد و شامل 25 هزار مدخل پیش از این به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی منتشر شده بود که بخش دوم این اثر به زودی به صورت نرم‌افزار ارائه خواهد شد.
 کتاب«فهرست کتاب‌های فارسی شده چاپی» شامل 25 هزار مدخل کتاب ترجمه شده از آغاز صنعت چاپ تا سال 1371 در همه زمینه‌های علوم را دربر دارد.
تدوین «فهرست کتاب‌های فارسی شده چاپی» به منظور پرهیز از ارائه ترجمه‌های مکرر از یک اثر که سبب ابطال وقت و هزینه فراوان می‌شود، صورت گرفته است.
قابل ذکر است، شیوه تنظیم فهرست‌نویسی کتاب‌های ترجمه شده برای سهولت کار پژوهشگران به صورت الفبایی است به این صورت که نام خانوادگی مؤلف اثر، مترجم و همه آثار ترجمه شده او، محل نشر اثر، ناشر، سال چاپ و تعداد صفحات ذیل آن آمده است.
همچنین برای سهولت در بازیابی اطلاعات در جلد چهارم این کتاب، نمایه‌های مؤلفان و مترجمان و آثار تهیه شده است.
گفتنی است، گروه کتابشناسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی از سال 1376 اقدام به فهرست‌نویسی کتاب‌های فارسی شده کرده است.
 
www.rasanews.com

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS