دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان توزیع می‌شود

No image
110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان توزیع می‌شود مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از توزیع 110 میلیون دفترچه میان دانش آموزان خبر داد و گفت: 20 درصد از این میزان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس عرضه می‌شود.
عباس قلی زاده در گفتگو با مهر در خصوص توزیع دفترچه‌های ویژه سال تحصیلی جدید از سوی وزارت بازرگانی گفت: علاوه بر توزیع دفترچه های مورد نیاز دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش، غرفه هایی نیز در نمایشگاه های ویژه بازگشایی مدارس به توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان و ملزومات مدارس اختصاص یافته است.
به گفته وی، قمت دفترچه از ابتدای سال 86 آزاد اعلام شد و یارانه آن دراختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت به این معنا که وزارت بازرگانی از توزیع دفترچه مطابق سنوات گذشته مستثنی و قرار شده که وزارت آموزش و پرورش برای توزیع مطلوب آن برنامه ریزی کند.
مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی افزود: برای سال 86 وزارت آموزش و پرورش مختار بود که یارانه مربوط به دفترچه های تحصیلی را به صورت نقدی یا کالایی در اختیار مردم قرار دهد اما به دلیل اینکه امسال، اولین سالی بود که این کار به وزارتخانه مذکور سپرده می شد و آنها نیز در این خصوص توجیه نبودند، وزارت بازرگانی تصمیم گرفت تا امسال این وزارتخانه را کمک کند.
قلی زاده گفت: دلیل این کار از یک سو تجربیات وزارت بازرگانی در توزیع دفترچه های تحصیلی در سنوات گذشته و از سوی دیگر جلوگیری از تنش در بازار این کالای پرمصرف خانوارها در آستانه بازگشایی مدارس بود.
وی افزود: بر این اساس بخشی از یارانه در اختیار وزارت بازرگانی قرار گرفت تا دفترچه ها را تهیه کرده و بخشی از آن را در نمایشگاههای ویژه بازگشایی مدارس به عنوان عرضه مستقیم توزیع کند که بر این اساس قرار شد که غرف رایگان در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گیرد تا به توزیع 20 درصد از دفترچه های تهیه شده برای دانش آموزان بپردازد.
این مقام مسئول در وزارت بازرگانی گفت: 80 درصد دیگر باقیمانده از دفترچه های تهیه شده نیز نظیر سنوات قبل از طریق سازمان های بازرگانی استانها و وزارت آموزش و پرورش توزیع می شود اما در سال آتی سیستم عرضه و تقاضا عمل خواهد کرد.
قلی زاده میزان دفترچه های تهیه شده از سوی وزارت بازرگانی را 110میلیون جلد عنوان کرد و گفت: 20 درصد از این تعداد در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس توزیع خواهد شد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است

پر بازدیدترین ها

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
Powered by TayaCMS