دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند
آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جعفر سبحانی،از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم دیروز و همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت درمسجد مقدس جمکران، طی سخنانی بر ضرورت حفظ فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه شیعی تأکید کرد و گفت: با جدا شدن این فرهنگ مقدس از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت با فرهنگ شیعی آمیخته است، اظهار داشت: با ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ مهدویت در جامعه، می توان مسأله انتظار را در جامعه تجسم بخشیده و در همه سطوح کشور جاری کنیم.

مدرس خارجاصول حوزه علمیه قم با اشاره به وجود برخی از انحرافات و شبهات در عرصه مهدویت، خطاب به جوانان تصریح کرد: نسل جوان کشور ما باید مراقب سوء استفاده های دشمنان باشند تا عواطف پاک دینی آنها به بازی گرفته نشود.

وی در ادامه تأکید کرد: ارتباط بیشتر مردم به ویژه جوانان با مراجع و علمای حوزه های علمیه، بهترین راهکار برای حفظ اعتقادات و تفکرات آنان است.

آیت الله سبحانی وجود مقدس امام عصر(عج) را تنها واسطه فیض بین خداوند رحمان و مردم دانست و افزود: حضرت ولی عصر(عج) یگانه مصلح و منجی نوع بشر است و شیعیان به وجود ایشان و به پرچمداری این صلح جهانی افتخار می کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که انتظار فرج را بهترین اعمال دانسته اند اشاره وتصریح کرد: نمی توان تنها با خواندن دعای فرج خود را منتظر بنامیم؛ بلکه باید این انتظار عینیت و تحقق خارجی پیدا کند.

آیت الله سبحانی در پایان، به مناظره حضرت آیت الله طباطبایی با کوربن از شخصیت های دینی مسیحی و اعتراف وی به منحصر بودن مهدویت برای تشیع اشاره کرد.

    منبع: http://www.rasanewz.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

مقاله حاضر ضمن توجّه به این امر، به خوانش انتقادی کتاب تصوف اسلامی، رابطه انسان و خدا اثر نیکلسون می‌پردازد.
گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

ظهور باورهای انسان‌گرایانه در بسیاری از تعالیم معنویت‌گرایی جدید قابل پیگیری است. اما به گمان نگارنده، بهره‌مندی و اصالت این رویکرد در مجموع تعالیم دونالد والش با شدت بیشتری همراه است، علت این ادعا نهفته در نحوه‌ی بیان و نظام تعالیم والش است...
معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

نوشتار حاضر جستاري در نگرش‌ معنويت انسان انگار ديپاك چوپرا است، براي اثبات اين سخن، نيم‌نگاهي نيز به مباني هستي‌شناسي وي شده است.
نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

این مقاله به نقد و بررسی انسان ایده‌آل از منظر پائولوكوئيلو می‌پردازد که وی آن را در قهرمان‌های داستانیش جلوه‌گر ساخته است.
جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

مسئله اصلي در اين نوشتار جايگاه انسان كامل در قوس صعود و مقام‌های اثباتي اوست. البته پيش از آن به مهم‌ترین ویژگی‌های انسان كامل اشاره می‌کنیم سپس به كاركرد سلوكي او می‌پردازیم...

پر بازدیدترین ها

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

مسئله اصلي در اين نوشتار جايگاه انسان كامل در قوس صعود و مقام‌های اثباتي اوست. البته پيش از آن به مهم‌ترین ویژگی‌های انسان كامل اشاره می‌کنیم سپس به كاركرد سلوكي او می‌پردازیم...
انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

مقاله حاضر ضمن توجّه به این امر، به خوانش انتقادی کتاب تصوف اسلامی، رابطه انسان و خدا اثر نیکلسون می‌پردازد.
جایگاه انسان در نظام هستی

جایگاه انسان در نظام هستی

عرفا براي نظام هستي مرتبه‌هایی یاد می‌کنند؛ اما در يک تقسيم کلي آن را به حضرات الهيه، کونيه و کون جامع تقسيم کرده‌اند. هدف اصلي از آفرينش «جلا و استجلاي حق» است و کمال آن دو با انسان کامل محقق مي‌شود. مقصود از کون جامع، انسان است که با وجود وحداني، جامع تمام تعين‌های حقي و خلقي است.
گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

ظهور باورهای انسان‌گرایانه در بسیاری از تعالیم معنویت‌گرایی جدید قابل پیگیری است. اما به گمان نگارنده، بهره‌مندی و اصالت این رویکرد در مجموع تعالیم دونالد والش با شدت بیشتری همراه است، علت این ادعا نهفته در نحوه‌ی بیان و نظام تعالیم والش است...
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS