دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست

No image
استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست مدیر حوزه علمیه قم خواستار بهره گیری بیشتر دولتمردان از ظرفیتهای حوزه های علمیه شد و گفت : استقلال حوزه علمیه به معنای انفکاک آن از دولت نیست.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان قم، حجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری که پیش از سخنرانی رئیس جمهور در مدرسه فیضیه قم سخن می گفت با اشاره به اینکه حوزه علمیه خاستگاه انقلاب ما است و جایگاه آن جایگاه رفیعی است گفت : کسی نمی تواند انکار کند که حوزه علمیه عقبه فکری و علمی انقلاب است.
وی افزود : مدرسه فیضیه اگر زبان داشت ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور مکتبی می گفت که انتظارات برآورده شده است.
مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد : انتظار فیضیه به عنوان پایگاه قم از دولتمردانی که دلسوز و خیرخواهند و برای خدمتگزاری شب و روز نمی شناسند این است که به پایگاه علمی حوزه بیش از آنچه که در طول سه دهه به آن ارج گذاشته شده است ارج گذاشته شود.
وی افزود : البته در برنامه پنج ساله چهارم توسعه دولت کریمه با همکاری جمعی از حوزویان به ساماندهی امور پرداخته اما ما معتقدیم برخی ظرفیت‌های حوزه همچنان ناشناخته مانده است.
مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد : امروز دغدغه طلاب ما این است که در بعد مسائل تبلیغی وضعیت ما بخشی نگر است. متاسفانه امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی به رخ طلاب ما کشیده می شود یعنی نوعی ناهمگونی در کشور وجود دارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی

مقاله حاضر ضمن توجّه به این امر، به خوانش انتقادی کتاب تصوف اسلامی، رابطه انسان و خدا اثر نیکلسون می‌پردازد.
گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

ظهور باورهای انسان‌گرایانه در بسیاری از تعالیم معنویت‌گرایی جدید قابل پیگیری است. اما به گمان نگارنده، بهره‌مندی و اصالت این رویکرد در مجموع تعالیم دونالد والش با شدت بیشتری همراه است، علت این ادعا نهفته در نحوه‌ی بیان و نظام تعالیم والش است...
معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

نوشتار حاضر جستاري در نگرش‌ معنويت انسان انگار ديپاك چوپرا است، براي اثبات اين سخن، نيم‌نگاهي نيز به مباني هستي‌شناسي وي شده است.
نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

این مقاله به نقد و بررسی انسان ایده‌آل از منظر پائولوكوئيلو می‌پردازد که وی آن را در قهرمان‌های داستانیش جلوه‌گر ساخته است.
جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

مسئله اصلي در اين نوشتار جايگاه انسان كامل در قوس صعود و مقام‌های اثباتي اوست. البته پيش از آن به مهم‌ترین ویژگی‌های انسان كامل اشاره می‌کنیم سپس به كاركرد سلوكي او می‌پردازیم...

پر بازدیدترین ها

نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

نقد و بررسی ویژگی‌های انسان ایده‌آل از منظر پائولوکوئیلو

این مقاله به نقد و بررسی انسان ایده‌آل از منظر پائولوكوئيلو می‌پردازد که وی آن را در قهرمان‌های داستانیش جلوه‌گر ساخته است.
گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش

ظهور باورهای انسان‌گرایانه در بسیاری از تعالیم معنویت‌گرایی جدید قابل پیگیری است. اما به گمان نگارنده، بهره‌مندی و اصالت این رویکرد در مجموع تعالیم دونالد والش با شدت بیشتری همراه است، علت این ادعا نهفته در نحوه‌ی بیان و نظام تعالیم والش است...
معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا

نوشتار حاضر جستاري در نگرش‌ معنويت انسان انگار ديپاك چوپرا است، براي اثبات اين سخن، نيم‌نگاهي نيز به مباني هستي‌شناسي وي شده است.
جایگاه انسان در نظام هستی

جایگاه انسان در نظام هستی

عرفا براي نظام هستي مرتبه‌هایی یاد می‌کنند؛ اما در يک تقسيم کلي آن را به حضرات الهيه، کونيه و کون جامع تقسيم کرده‌اند. هدف اصلي از آفرينش «جلا و استجلاي حق» است و کمال آن دو با انسان کامل محقق مي‌شود. مقصود از کون جامع، انسان است که با وجود وحداني، جامع تمام تعين‌های حقي و خلقي است.
جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی

مسئله اصلي در اين نوشتار جايگاه انسان كامل در قوس صعود و مقام‌های اثباتي اوست. البته پيش از آن به مهم‌ترین ویژگی‌های انسان كامل اشاره می‌کنیم سپس به كاركرد سلوكي او می‌پردازیم...
Powered by TayaCMS