دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست

No image
آیت الله استادی؛ جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نگیرد، جامعه اسلامی نیست
آیت الله استادی در جمع عزادارن حسینی گفت: مردم باید با تاسی به امام حسین (ع) نماز اول وقت را احیا کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، در جمع عزاردان حسینی حرم حضرت معصومه(س) همه مسلمانان جهان رابه زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر فرا خواند و گفت: اگر امام حسین(ع) هدف از قیام خونین خود را اصلاح امت رسول خدا(ص) معرفی می کند؛ بی گمان منظور از اصلاح امت، همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در زمان آن حضرت، نهی از منکر مبارزه با یزید بود.
 
وی در ادامه افزود: اگر مردم در جامعه اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از دیگر جوامع متمایز می گردند و به فرمایش قرآن در زمره بهترین امت‌ها قرار می‌گیرند.
 
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما مسلمانان در اطراف خود زمینه های گناه را ببینیم و به بهانه عدم تاثیر به راحتی از کنار آن بگذریم، دیگر نمی توان گفت جامعه ما یک جامعه اسلامی است؛ زیرا جامعه ای که درخیابان‌ها، ادارات و کوچه و بازار آن گناه صورت گیرد، نمی‌تواند یک جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: اسلامی بودن یک جامعه به این است که احکام الهی در آن اجرا شود. اگر احکام الهی مورد بی توجهی قرار گیرد گناه و فساد فراگیر خواهد شد.
 
 
آیت الله استادی یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از گناه و فساد در زندگی فردی و اجتماعی را شرکت در مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: در زیارت امام حسین(ع) پس از سلام، به آن حضرت تجدید پیمان می‌کنیم از این رو باید با فاصله گرفتن از گناه و معصیت به این عهد و پیمان پایبند باشیم.
 
وی همچنین به اهمیت نماز اول وقت در سیره و روش سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و اظهارداشت: به همه علاقه مندان و دوستداران آن حضرت توصیه می‌کنم تا با تاسی از این امام بزرگوار که در میدان جنگ، نماز اول وقت را به پا داشتند،  نماز خود را در اول وقت به جای آورند و بدین وسیله دوستی و پیوند خود را با امام حسین(ع) دو چندان کنند.
 
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.

پر بازدیدترین ها

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد
Powered by TayaCMS