دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آرای فقهی آیت‌الله فاضل لنکرانی؛ تکیه‌گاه حوزه در دوران غربت اندیشه امام بود

No image
آرای فقهی آیت‌الله فاضل لنکرانی؛ تکیه‌گاه حوزه در دوران غربت اندیشه امام بود رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش «بررسی شیوه استنباط و نوآوری‌های فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی» گفت: آرای فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی تکیه‌گاه حوزه در دوران غربت اندیشه حضرت امام(ره) بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن ربّانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در همایش «بررسی شیوه استنباط و نوآوری‌های فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی» که بیستم خردادماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، شخصیت‌های علمی را از سرمایه‌های علمی کشور خواند و گفت: تجلیل و تکریم این علما و دانشمندان نمی‌تواند به نظام سنتی متعارف در حوزه علمیه محدود باشد و بایستی با برگزاری نشست‌های علمی، جایگاه علمی آن فرزانگان را احیا کنیم.
وی در ادامه افزود: دفتر تبلیغات اسلامی افتخار دارد که نخستین سلسله از این جلسات را با نام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام سید حسن ربانی درس خارج حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را از برجسته‌ترین دروس خارج حوزه علمیه خواند و اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آرای فقهی آن مرجع فقید تکیه‌گاهی برای حوزه علمیه، طلاب و فضلا در دوران غربت اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS