دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مرکز فرهنگ و معارف قرآن بزرگ‌ترین مجموعه قرآن‌پژوهشی در کشورهای اسلامی است.

No image
مرکز فرهنگ و معارف قرآن بزرگ‌ترین مجموعه قرآن‌پژوهشی در کشورهای اسلامی است.
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن از چاپ تفسیر قرآن برای کودکان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن زیر نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از بزرگ‌ترین مراکز قرآنی در سطح کشورهای اسلامی است.
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به این‌که این مرکز از ساختار بسیار ارزشمندی در حوزه قرآن‌پژوهی برخوردار است، اظهار داشت: چاپ فرهنگ‌نامه و دانشنامه و دایره‌المعارف قرآنی اعم از معاجم معنایی و لفظی بخشی از اهداف و فعالیت‌های این مرکز است.
حجت‌الاسلام یوسفی مقدم با اشاره به این‌که شش جلد از دایره‌المعارف قرآنی چاپ شده است، بیان داشت: در سال گذشته این دایره‌المعارف با عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شده و چنین دایره‌المعارفی تنها در این مرکز موجود است.
وی در ادامه ابراز داشت: علوم قرآنی و قرآن و علوم روز که به مباحث حقوقی و تربیتی و مسائل جدید و نوآمد می‌پردازد، ترجمه قرآن که سه ترجمه در مرکز وجود دارد که یکی از آن ترجمه به سبک‌ روان برای نسل جوان است، از محصولات این مرکز است.
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن از تفسیر ویژه کودکان با ویژگی و گرافیک خاص خبر داد.
حجت‌الاسلام یوسفی مقدم با اشاره به این‌که تفسیر راهنما سبکی نو در ارائه تفسیر دارد، تأکید کرد: این تفسیر از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی و جمعی از محققان مرکز تهیه شده است.
وی در ادامه افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی شش هزار فیش تهیه کرده‌اند که در تفسیر راهنما بیش از سی ‌هزار فیش استفاده شده است.
مدیر فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به این‌که این مرکز دارای سه پایگاه اینترنتی قرآن‌پژوهشی، گفتمان قرآن و پرسمان قرآن است، اظهار داشت: این مرکز بهترین و تنها‌ترین پایگاه قرآن پژوهشی را دارا است و در آن شش هزار مقاله وجود دارد.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن ʆ)

ظلم و ستم- آثار اعمال در قرآن (6)

در قسمت‌های اول تا پنجم سلسله مقالات «آثار اعمال در قرآن»، مباحث آثار گناه، آثار خودپسندی و تکبر، آثار مکر و حیله، آثار مال حرام و آثار دورویی و نفاق در زندگی انسانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
6خصوصیت متقین در قرآن کریم

6خصوصیت متقین در قرآن کریم

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «سی روز، سی‌گفتار قرآنی» برگزیده سخنان رهبر معظم انقلاب کرده است که همه روزه در طول ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.
قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

قرآن در حق چه کسانی «مرده باد» گفته است؟

زنده باد و مرده باد از مصادیق دعا و نفرین است.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآنʇ)

قتل انسان بی گناه- آثار اعمال در قرآن(7)

در شش قسمت گذشته از سلسله مطالب «آثار اعمال در قرآن مجید» مباحث آثار: گناه، خودپسندی و غرور، مکر و حیله، خوردن مال حرام، دورویی و نفاق و ظلم و ستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
No image

برای درخشش خانه بخوانید

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

«ماشاءالله» و «ان شاءالله» در فرهنگ قرآن

قرآن کتاب زندگی است. آموزه‌های آن به گونه‌ای است که انسان به آسانی می‌تواند با بهره گیری از آن به کمال شایسته خویش دست یابد.
عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

عالم غیب چیست/ منکران و معتقدان عالم غیب کیستند

آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه «یؤمنون بالغیب» در سوره بقره، با تشریح مفهوم و اقسام غیب تأکید می‌کند که اگر کسی به اصول کلّی دین که غیب است، مؤمن و معتقد نباشد، کافر است؛ خواه اصلاً غیبی را قبول نداشته باشد، مثل مادیین؛ یا غیبِ فی ‌الجمله را قبول دارند و نه بالجمله را، مثل مشرکین.
Powered by TayaCMS