دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد

No image
آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد
امام جمعه موقت قم گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر یکرنگی اخلاق و رفتار عزاداران امام حسین(ع) با پیام های مکتب عاشورا تأکید و خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما از کربلا و عاشورا دم می زنیم، باید رفتار و کردار ما نیز حسینی باشد.                                        
وی در ادامه افزود: کسی که به اعمال خلاف شرع و گناه دست می زند، نمی تواند ادعای پیروی از راه امام حسین(ع) و حادثه عاشورا داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با فساد و احیای ارزش های دینی در جامعه بود، اظهار داشت: در جامعه حسینی نباید مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مشکلات اعتقادی وجود داشته باشد.                                 
آیت الله استادی با انتقاد از موضع گیری برخی در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: چند روز پیش در مورد مشکلات اختلاط دختر و پسر در مدارس و دانشگاه ها مطالبی را نقل کردم که متاسفانه به صورت مکتوب با واکنش یکی از بانوان حاضر در جلسه مواجه شدم. مگر ما قبول نداریم که اسلام با اختلاط زن و مرد مشکل دارد و جایی که زن و مرد با هم باشند زمینه گناه و فساد فراهم می شود.                              
وی همچنین گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.                            
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کربلا متعلق به یک منطقه و زمان خاصی نیست؛ هرکجا که ظالم و مظلوم وجود دارد، آنجا نیز کربلا است.                                       
وی در پایان تصریح کرد: ما باید در برابر فتنه های زمان و مقابله دشمنان با دین، هوشیار باشیم و تکلیف خود را بدانیم.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

مرز رفاقت و خصومت

مرز رفاقت و خصومت

وجود دوست برای انسان یک ضرورت است و آدمی می‌باید در زندگی برای خود دوستانی برگزیند و از آن‌ها در امور دینی و دنیایی‌اش استفاده کند و باید با آن‌ها صمیمی باشد.
No image

مقابله با فساد اداری

یکی از بیماری‌ها و معضلات جوامع کنونی، موضوع فساد است.
سلوک فردی و اجتماعی حاکمان

سلوک فردی و اجتماعی حاکمان

در شماره‌های پیشین درمورد ماهیت حکومت و اهداف آن که عبارت بودند از تامین عدالت، امنیت، رفاه و تربیت در جامعه، صحبت به میان آمد در این شماره به تبیین رفتار مطلوب حاکمان در زمینه شخصی و اجتماعی باتوجه به خطبه‌ها و نامه‌های امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه پرداخته شده است.
زیارت عاشورا؛ قرب آمیز و قیام انگیز / قسمت پنجم

زیارت عاشورا؛ قرب آمیز و قیام انگیز / قسمت پنجم

بسم الله الرحمن الرحیم: هذا ما اوصی به الحسین بن علی بن ابیطالب الی اخیه محمد المعروف با بن الحنفیه.....
هدف نهایی هنر؛ رسیدن به رستگاری

هدف نهایی هنر؛ رسیدن به رستگاری

هنر دینی یک سفر تمثیلی از عالم محسوس به عالم روحانی است

پر بازدیدترین ها

رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
فرایند برنامه ریزی از نگاه امام علی(ع)

فرایند برنامه ریزی از نگاه امام علی(ع)

برنامه‌ریزی مانند پلی، زمان حال را به آینده مربوط می‌کند.
نگاه قرآن به فقر و فقیران

نگاه قرآن به فقر و فقیران

فقیران و بینوایان قشری از اقشار مستضعف اجتماعی اند که به هر دلیلی ناتوان از دست یابی به وضعیت اقتصادی مناسب و مطلوب بوده و نیازمند یاری دیگر افراد جامعه هستد تا امرار معاش کنند.
نقش تربیتی معلم از دیدگاه فلاسفه و مربیان بزرگ

نقش تربیتی معلم از دیدگاه فلاسفه و مربیان بزرگ

از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش معلم به‌عنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد. معلم در رشد و پرورش دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
Powered by TayaCMS