دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند
آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی گفت: اجانب و بیگانگان وقتی پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینند، تلاش می‌کنند تا شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه برانند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به شیوه‌های مقابله سیاستمداران غرب با پیشرفت‌های مسلمانان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: وقتی حزب‌الله در جنگ 33 روزه به پیروزی رسید، آمریکا برای انحراف و فریب افکار عمومی ملت خود، مباحث فرعی را مطرح کرد تا مردم عظمت آن پیروزی را درک نکنند.
وی با اشاره به قوانین حاکم بر نظام خلقت، عنوان کرد: بشر امروز در اثر پیشرفت‌های علمی بسیاری از مشکلات را حل کرده اما مسئله حیات و مرگ را هنوز حل نکرده است.
این مرجع تقلید ادامه داد: بشر نمی‌تواند زندگانی و حیات را بیافریند و مسئله شبیه‌سازی، ایجاد حیات نیست بلکه بخشی از موجود زنده‌را در شرایط ویژه‌ پرورش می‌دهند، بدون‌آنکه به آن حیات مجددی بدهند.
مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و روحی و عکس‌العمل انسان‌ها در برابر حوادث، بیان داشت: ظرفیت انسان‌ها بسیار متفاوت است، برخی مقام کوچکی که پیدا می‌کنند دوستان خود را فراموش می‌کنند و خود را گم می‌کنند، ولی برخی به واسطه سعه صدر در سخترین شرایط خود را فراموش نمی‌کنند و مقام و موقعیت در شخصیت آنها تاثیر گذار نیست.
وی با اشاره به فرازهایی از مبارزات حضرت ابراهیم (ع) با کفار به ویژه نمرود، گفت: نمرود به واسطه کسب حکومت و ثروت به انسان مغروری تبدیل شده‌ بود و خدا را انکار می‌کرد و حضرت ابراهیم (ع) در مناظره با او به مهمترین مسئله آفرینش، یعنی حیات و مرگ پرداخت.
این مرجع تقلید افزود: ستمکاران وقتی جایگاه و موفقیت خود را در خطر می‌بینند به مغالطه‌کاری و جنگ روانی روی می‌آورند.
مکارم شیرازی لجاجت را مهمترین ویژگی اخلاقی افراد ستمکار برشمرد و بیان داشت: انسانی که لجوج باشد، هیچگاه مورد هدایت خدا قرار نمی‌گیرد، زیرا هدایت ویژه افرادی است که زمینه آن را داشته باشند.
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS