دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود

No image
آیت الله مصباح یزدی؛ باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود
آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: در زمانی زندگی می‌کنیم که شعارهای اسلامی و انقلابی در جامعه سازنده و رو به بالندگی است.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر روز پنجشنبه در دیدار معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از آغاز انقلاب اهمیت تربیت نسل جوان مورد توجه مسوولان قرار گرفت.
وی افزود: از انقلابی که بر اساس اسلام و قرآن شکل می‌گیرد انتظار می‌رود بیشترین اهمیت را به تربیت و اخلاق نسل جدید داشته باشد اما در 30 سال گذشته این کار به نتیجه مطلوب نرسید.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید افرادی صمیمانه و منصفانه علت این ناکامی‌ها را بررسی کنند.
این استاد حوزه تصریح کرد: در رژیم گذشته چیزی به نام معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش سابقه نداشت و برای چنین طرحی سازوکارهای اجرایی نیاز بود که میلیون‌ها دانش‌آموز تربیت شوند.
مصباح‌یزدی گفت: بسیاری از نیروهای متخصص و توانمند و متعهد را جنگ تحمیلی از ما گرفت و بعدا کسانی که برای امر پرورش در آموزش و پرورش انتخاب شدند تربیت شده این کار نبودند و از روی اضطرار و دلسوزی وارد این عرصه شدند.
وی افزود: همه انتظار داشتند تا این طرح تدریجا رشد کند اما متاسفانه این رشد حاصل نشد.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دوران انقلاب، دشمن درست در مقابل عاملی که ما می‌خواستیم فعالیت کنیم با تمام نیرو شروع به فعالیت کرد و این ایجاب می‌کرد ما در مقابل نقشه‌های آنان فعال‌تر باشیم.
وی افزود: نه تنها این نقشه‌ها فراهم نشد بلکه عناصر ضعیف و تحت‌تاثیر فرهنگ غیراسلامی در دستگاه‌های ما نفوذ کردند و حتی زمینه برپایی کودتا علیه اصل نظام را فراهم کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه تصریح کرد: با توجه به نیازهایی که جامعه پیدا کرده و مفاسد فرهنگی که روز به روز از خارج به ما تحمیل می‌شود، تقویت معاونت پرورشی بسیار مفید و ضروری است که باید انجام بگیرد.
مصباح‌یزدی گفت: اگر بخواهیم این کار جدی باشد و موفق شویم و شکست گذشته تکرار نشود باید برنامه‌ریزی عمیق و حساب شده برای احیای این طرح انجام بگیرد.
وی یادآور شد: باید بهترین کسانی که از لحاظ نظری و تجربی دارای بینش عمیق در آموزش و پرورش هستند در کوتاه‌مدت استفاده کنیم تا راه‌حلی برای برطرف شدن نیازهای مردم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای ارایه طرح‌های دقیق پرورشی در کنار کارهای کوتاه‌مدت باید یک دانشگاه تربیت مربی پرورشی ایجاد شود که بتواند در سال 50 هزار فارغ‌التحصیل داشته باشد.
رییس موسس آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: اگر یک دهم بودجه‌ای که برای ورزش صرف می‌شود برای تربیت مربی هزینه شود در سال هزار مربی تربیت خواهند شد و این طرح موفق خواهد شد.
مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های پرورشی باید مجلس از لحاظ قانونی و دولت از لحاظ نیروی انسانی و مالی حمایت کند و تک تک افراد در این کار مسوول هستند.
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بحران پوچ‌گرایی انسان معاصر و معنای زندگی از دیدگاه قرآن

بحران پوچ‌گرایی انسان معاصر و معنای زندگی از دیدگاه قرآن

در این مقاله اصول و مبانی معنای زندگی از دیدگاه قرآن با تکیه بر آراء تفسیری آیت‌الله جوادی آملی مورد بحث قرار می‌گیرد.
حيات سالكانه و حيات عادي مؤمنانه از منظر قرآن كريم

حيات سالكانه و حيات عادي مؤمنانه از منظر قرآن كريم

در اين مقاله بيان شده است كه از منظر قرآن ‌كريم، سطحي برتر از حيات ديني نيز وجود دارد كه مشخصه‌‌‌ی اصلي آن، حركت آگاهانه به مقصد ملاقات با خدا است.
کارکردهای معنویت در عرصه‌های اجتماعی از دیدگاه مقام معظم رهبری

کارکردهای معنویت در عرصه‌های اجتماعی از دیدگاه مقام معظم رهبری

مسأله نوشتار حاضر سلوک معنوی در عرصه‌های گوناگون و نقش بی‌بدیل و بی‌عدیل آن در پیشرفت همه جانبه است که مبتنی بر فرضیه معنویت اسلامی کلید کمال و عنصر کارآمد در همه عرصه‌های حیات طیبه قوام یافته است.
بررسی حیات دین در عصر رسانه‌هاي جديد

بررسی حیات دین در عصر رسانه‌هاي جديد

در واقع ادعاي ما در اين نوشتار اين است که: فرايند جهاني‌شدن فرهنگي و گسترش رسانه‌هاي جديد اجتناب‌ناپذير است؛ باوجود چالش‌ها و بحران‌هايي که به همراه دارد و با مديريتي که از سوي امپرياليسم غرب مي‌شود، امکانات و فرصت‌هايي را براي شبکه‌اي‌شدن دين، همبستگي و هويت‌يابي مسلمانان فراهم مي‌کند.
بررسی جنجال‌های زیست‌گروهی در جنبش‌های نوپدید معنوی ناظر به ایده جیمز بک‌فورد

بررسی جنجال‌های زیست‌گروهی در جنبش‌های نوپدید معنوی ناظر به ایده جیمز بک‌فورد

نگارنده در این مقاله می‌کوشد تا پس از طرح مسئله‌ی جنبش‌های نوپدید و جنجال‌برانگیزی‌، به برخی از فعالیت‌های پرهیاهوی آنان اشاره‌ای داشته باشد. در این مقام به اجمال به بررسی شاهدمثال‌ هر کدام از اتهام‌هایی نظیر: خودكشي و قتل، فريب‌كاري...

پر بازدیدترین ها

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

علل روان‏شناختي در گرايش به جنبش‏هاي معنوي نوپديد

پژوهش حاضر به بررسي علل روان‌شناختي گرايش به جنبش‌هاي معنوي نوپديد با تأكيد بر علل شناختي مي‌پردازد؛ روش تحقيق، با رويكرد توصيفي ـ تحليلي، با تطبيق بر نمونه‌هاي عيني است. اين نمونه‌ها برگرفته از فيلم، گزارش، كتاب، اعتراف‌هاي مستند، شواهد باليني مشاوره‌‌اي و مصاحبه‌هاي بدون ساختار...
تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

تجربه‏ هاي شبه عرفاني و داروهاي روان‏گردان از منظر روان‏شناختي

با تحقیق در باب داروهای فعال‌ساز روانی، علائق عرفانی به تجربه‌ي عرفانی گسترش یافته است. اعتقاد عمومی این بوده که چنین داروهایی برآورنده‌ی احوال عرفانی یا حالات اسکیزوفرنیک‌اند. گرچه میان این دو گونه حالت، شباهت‌های فیزیولوژیک یا پدیدارشناختی وجود دارد، ولی...
تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

تلاشي در سنخ ‏شناسي جنبش‏هاي نوپديد معنوي ايران

در نوشتار حاضر، با تکیه بر مشاهدات و مطالعات میدانی نگارنده و الهام گرفتن از دسته‌بندی‌های محققین غربی، یک سنخ‌شناسی دو سطحی هفت‌گانه- سه‌گانه عرضه شده است.
جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

جنبش‌‏هاي ديني و مواجهه بنيادين عرفاني

مقاله حاضر كوششي براي تهيه پاسخي ولو اجمالي براي دو مسئله است. اول اينكه، گسترش جنبش‌هاي ديني موجب ترويج چه عقايدي در بستر فرهنگ ايراني مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت: روح تعاليم جنبش‌ها حاوي مؤلفه‌هاي است كه بعضا در تعارض با فرهنگ معنوي ايرانيان است. در حقيقت، ترويج جنبش‌هاي نوپديد ديني در فضاي فرهنگي ايرانيان موجب اشاعه باورها و معنويتي ناهمگون مي‌شود. كه در اين مقاله به پنج مورد از آن نظير: اومانيسم معنوي، تحريف فرجام‌گرايي، معنويت اباحه‌گرايانه، تعبير زميني از عشق معنوي، تعبير مادي از آرامش معنوي مي‌پردازيم.
معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

معناگرايي و معنويت در پديده ‏هاي فراروانشناختي

مدعای این نوشتار، پاسخ مثبت به این پرسش‌ها است؛ آنچه در فرا روانشناسی، فوق طبیعت خوانده می‌شود در قرآن مجید، جهان غیب نام دارد و میان این دو نیز نسبت و رابطه وجود دارد. از منظر قرآن مجید، رابطه متقابل انسان و جهان فوق طبیعت، امری پذیرفتنی است تا آنجا که در برخی موارد نیز ایمان به امور فراطبیعی و غیرمادی، ضروری دانسته شده است.
Powered by TayaCMS