دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

به ابتکار یکی از مبلغان حوزه علمیه قم؛ اجرای طرح تربیتی حجاب برای اولین بار در کشور

No image
به ابتکار یکی از مبلغان حوزه علمیه قم؛ اجرای طرح تربیتی حجاب برای اولین بار در کشور به ابتکار یکی از روحانیان حوزه علمیه قم در مرکز تحقیقات و طراحی حجاب، طرح«ریحانه النبی» ویژه مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه، در پانزده مدرسه، با موفقیت اجرا شد.
حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانه النبی(س)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اجرای طرح نوین کاربردی ـ تربیتی حجاب در پانزده مدرسه تهران خبر داد و گفت: هدف از این طراحی، تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای کاربردی کردن تبلیغ درعرصه فرهنگ بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: با استفاده از سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب مبنی بر دوری از تشریفات و شعارزدگی در کار فرهنگی، این طرح در اولین اجرای آزمایشی چهارماهه، با موفقیت پایان یافت که ازمیان 545 نفردانش آموز، 186نفر دارای حجاب برتر شده اند؛ در حالی که قبل از این دوره کاربردی، تنها شش دانش آموز حجاب برتر را دارا بودند.
این مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه و زمان اجرای طرح که با مشکلات فراوانی روبرو بود، بیان داشت: این طراحی در مرحله اول با استفاده از پشتوانه پژوهشی و تبلیغی شخصی شکل گرفت که در ایام تبلیغی 1384در شهرک شهید فلاحی تهران اجرایی شد و پس از اجرای آزمایشی، مورد استقبال معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم قرار گرفت که در شکوفایی بیشتر طرح، اعلام همکاری کرده است.
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانه النبی(س) تصریح کرد: تدوین پیک حجاب، تشکیل گروه های دانش آموزی با عنوان«حافظان حجاب» و«حامیان حجاب»، آموزش مربی حجاب از میان طلاب خواهر، حضور فرشته حجاب در کلاس ها و اجرای جشن حجاب؛ از برنامه های مهم این طرح شمرده می شود.
حجت الاسلام ابراهیم پورضمن اشاره به کارشناسی بودن این طرح و مشاوره با کارشناسان تربیتی حوزه علمیه قم افزود: در پی دیدار اعضای این مرکز تحقیقات در سال های اخیر با آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی، از رهنمود های ارزشمندشان و راهکارهای مناسب در اجرای این کار بزرگ، بسیار بهره جسته ایم و در حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی نامگذاری روزی به نام«پایداری حجاب» را پیشنهاد کرده ایم.
وی درباره ادامه اجرای این طرح ابراز داشت: بنا به درخواست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و ستاد مردمی حجاب شهر ری، در سال تحصیلی 86 ـ 87، ده مدرسه در این شهر زیر پوشش این طرح قرار گرفته و همچنین با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پنج مدرسه منطقه لویزان تهران به اجرا درآمد.
مدیر طرح ریحانه النبی در پایان از اجرای این دوره کاربردی ـ تربیتی برای تابستان امسال در شهرستان ارومیه خبر داد.
گفتنی است، این طرح، روزهای پنج شنبه در مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه اجرا شده و بیشتر از فرصت های غیر درسی دانش آموزان در قالب برنامه های متنوع بهره برداری شده است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

جوان تهیدست

جوان تهیدست

شنیدم که دو جوان مسافر در راهی می رفتند. یکی تهیدست بود و دیگری، پنج دینار همراه داشت. جوان تهیدست، دلیرانه پیش رفت و از چیزی نمی ترسید. اما جوان پولدار، خواب و خوراک نداشت و بسیار نگران بود.
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت دوم - قسمت پایانی)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت اول)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...

پر بازدیدترین ها

No image

اخلاق، سیاست، سرمایه اجتماعی‌

اخلاق، سیاست، سرمایه اجتماعی‌ دکتر علی ملک‌پور- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ‌ ارتباط و آمیختگی میان اخلاق، سیاست و سرمایه اجتماعی چندان است که نمی‌توان این نسبت را نادیده انگاشت،‌ همسویی سیاست و اخلاق موجب توسعه سرمایه اجتماعی است و گسترش و تعمیق سرمایه ....
No image

اخلاق و دانشهای مرتبط با آن

گفتگو با دکتر عباس منوچهری،استاد دانشگاه اخلاق و دانش‌هاى مرتبط با آن دکتر منوچهری، به نظر شما چه تعریفى مى‌توان از اخلاق ارائه داد و چه تمایزاتى میان اخلاق و دین، اخلاق و حقوق،‌ اخلاق و فرهنگ و دانش‌هایى از این دست که با....
No image

اطلاق یا نسبیت اخلاق از نگاه مفسران

در این پژوهش که به جهت آشنایى با دیدگاههاى برخى از مفسران درباره مسأله نسبیت اخلاق سامان یافته است, تلاش شده است تا آنجا که فضاى این تحقیق اجازه مى دهد, نظریات مفسران در مسأله نسبیت و اطلاق شناسایى شود...
No image

کرامت انسان و انسان کامل در عرفان (قسمت دوم - قسمت پایانی)

از آنجا که افکار و اندیشه هاى احیاگر حضرت امام خمینى(ره) در تفسیر و شناخت معارف اسلامى و عرفانى, نقش مهمى دارد, این مقاله در صدد است که با استفاده از محوریت مباحث انسان کامل در اندیشه عرفانى امام خمینى, به تبیین این موضوع بپردازد...
No image

نسبت های تودرتوی فلسفه اخلاق و ضرورت های زمانه ما

در میان انواع و اقسام فلسفه های مرتبه دومی که وجود دارد فلسفه اخلاق از جمله کاربردی ترین آنها به حساب می آید. این نحله هم اکنون بجد با ضرورت ها و واقعیت های جوامع انسانی عجین شده است. این تحلیل نگاهی دارد به موقعیت ممتاز فلسفه اخلاق از این چشم...
Powered by TayaCMS