دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر امام خمینى(قدس سره) درباره آیت الله محمد تقی آملی

No image
نظر امام خمینى(قدس سره) درباره آیت الله محمد تقی آملی

امام خمینى(قدس سره) نسبت به آیت الله شیخ محمدتقى آملى ارادت خاصّى داشت و دیگران را به بهره مندى از محضر ایشان، دعوت مى کرد از جمله یکى از علماى تهران، مى گوید:

«من وقتى تصمیم گرفتم از قم به تهران بیایم، رفتم خدمت امام خمینى(قدس سره) و هجرت خود را با ایشان در میان نهادم امام فرمودند: مانعى ندارد ولى کفّاره اقامت در تهران، این است که هفته اى یک بار خدمت آیت الله آقا شیخ محمدتقى آملى برسید و از محضرش استفاده نمایید.»([69])

شخص حضرت امام(قدس سره) به ایشان اقتدا مى کرد در این خصوص، یکى از طلاّب نقل مى کند:

«مى خواستم به مشهد مقدّس مشرّف شوم آمدم تهران تا بلیت تهیه کنم. آن موقع، مرکز بلیت فروشى در میدان توپخانه و اطراف آنجا بود. چون وقت مغرب بود، رفتم مسجد مَجد نماز بخوانم دیدم امام خمینى(قدس سره) که آن زمان معروف به حاج آقا روح الله بودند ـ در صف چهارم نماز جماعت ایستاده و به آیت الله آملى اقتدا کرده است.([70])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

هویت زنانه در تندباد تاریخ

هویت زنانه در تندباد تاریخ

✍️ سعید احمدی
سگ کی؟

سگ کی؟

✍️ سعید احمدی 
کارهای کثیف

کارهای کثیف

✍️ سعید احمدی 
الهیات جنگ...

الهیات جنگ...

یادداشت

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
No image

امام حسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»

«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.»
No image

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.»

پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556)
Powered by TayaCMS