دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تدریس میرزا محمّد تهرانی

No image
تدریس میرزا محمّد تهرانی

شاگردان و خدمات علمى

درسهاى آیت الله تهرانى در مدرسه شیرازى برگزار مى شد و فضلاى بسیارى از جمله سبط الشیخ شیخ انصارى و شیخ عباسعلى اسلامى از حوزه درس او بهره مند مى شدند[11] عالمان زیادى هم از وى اجازه روایت کسب نمودند که اسامى برخى از آنان چنین است:

1 - سید محمد صادق بحرالعلوم (1399 ق)، 2 - سید محمد على جزایرى (1394 ق)، 3 - میرزا محمد على شاه آبادى (1369 ق)، 4 - سید آقا شوشترى (1384 ق)، 5 - سید محمد حجت کوهکمرى (1372 ق) 6 - ملاّ على خیابانى تبریزى 7 - سید شهاب الدین مرعشى نجفى 8 - شیخ محمد شریف رازى 9 - شیخ نصرالله شبسترى (1382 ش)، 10 - سید مهدى بن سید صالح کشوان کاظمى (1358 ق) 11 - حاج میرزا على بن حاج سید ابو محمد ساوجى 12 - شیخ محمد على بن شیخ محمد رضا نائینى 13 - شیخ غلامحسین نجف آبادى(1345 ق) 14 - سید محمد باقر گلپایگانى15 - علاّمه سید على نقى نقوى لکهنوى16 - سید جعفر بن سید عبد الرضا موسوى مهرى 17 - علامه میرزا محمد على اردوبادى18- سید محمد مهدى علوى 19 - شیخ حسین قمى (معروف به ارده شیره) 20 - سید محمد على روضاتى.[12]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

معرفت نفس طریق معرفت ربّ

معرفت نفس طریق معرفت ربّ

معرفت نفس طریق معرفت ربّ است که از سیّد انبیا و هم از سیّد اوصیا _صلوات اللّه علیهما_ مأثور است:
نعمت بیداری

نعمت بیداری

برادرم! نعمت بیداری، روزی هر بی سر و پا نمی‌شود، و این پیک کوی وفا با هر دلی آشنا نمی‌گردد، و هر مشامی این نسیم صبا را بویا نمی‌شود، و هر زبانی به ذکر آن گویا نمی‌گردد....
اعتقاد به خالق و مخلوق

اعتقاد به خالق و مخلوق

کسی که به خالق و مخلوق متیقن و معتقد باشد، و با انبیا و اوصیا – صلوات اللّه علیهم – جمیعا مرتبط و معتقد باشد، و توسل اعتقادی و عملی به آنها داشته باشد،
تعلیم مجهولات بشرط عمل بمعلومات

تعلیم مجهولات بشرط عمل بمعلومات

آقایانی که طالب مواعظ هستند از ایشان سئوال می‌شود: آیا به مواعظی که تا حال شنیده‌اید عمل کرده‌اید یا نه،
عمل به معلومات

عمل به معلومات

آنچه می‌دانید عمل کنید، و در آنچه نمی‌دانید احتیاط کنید تا روشن شود.

پر بازدیدترین ها

No image

چگونگی جهاد با نفس

تقویت معنویت و روحانیت درونی

تقویت معنویت و روحانیت درونی

و اما (به جهت)تقویت روحانیت ( استاد علامه شعرانی می‌فرمودند)‌ : اولا دائما باید همّ و حزن قلبى به جهت عدم وصول به مطلوب داشته باشد.
اعراب القلوب

اعراب القلوب

حضرت امام علیه السّلام مى‌فرماید که: اعراب دلها چهار نوع است، رفع و فتح و جرّ و وقف، تشبیه کرده است حالات دل مؤمن را به حالات است، نام حالات کلمه را که انواع اربعه مذکوره است، براى حالات قلب، استعمال نموده
دعای شروع نماز

دعای شروع نماز

ابو حامد غزالی می گوید : «اما دعای شروع نماز که آغاز ان با این جمله است : «وجهت وجهی للذی فطر السموات و الارض حنیفا مسلما»
Powered by TayaCMS